Dagje Wilde Berg Mautern

Montag 15.August
Mariä Himmelfahrt
Een vrije feestdag.
De dag begon prachtig wel minder dan gisteren maar om 9 uur al 18 graden prima en het werd al snel warmer. Jannick kwam vragen of we plannen hadden nou nee dus we gingen naar Mautern. Nou was het overal prachtig zonnig maar boven Mautern een enorme zwarte wolk die niet veel goeds voorspelde. Met de Kabelbahn naar boven en een stuk van de dierentuin gezien en ja hoor het begon niet normaal te hozen. We waren vlak bij het restaurant en we wilden ook gaan middageten maar iedereen vluchtte naar binnen. We stonden in ieder geval droog met het wachten op vrije plek en Jannick ziet ineens bevriende families van de brandweer en de speelkameraadjes van Theresa. Wij hadden eerst 3 stoelen en ik ging alvast het eten voor Jan en mij halen bij terugkomst zaten ze allemaal aan een hele grote tafel . Zegt Jannick ineens geloof het of niet daar is ook mijn baas. Leek erop dat heel Gröbming naar de Wilde Berg was. Heel gezellig en op het moment dat we klaar waren met eten en we dachten het gaat wel weer ,een enorme hagelbui en weer hozen. Dan maar een rondje koffie er achter aan.
Het werd droog en we gingen de rest bekijken koud was het totaal niet. Bliksem en onweer bleven. Het was ondertussen aardig rustig geworden, we verbaasden ons ook dat de mensen in een hemdje en korte broek zonder een jas of wat dan ook onderweg waren. Het weerbericht was gezegd dat het slecht zou worden in de middag en dat het op sommige plekken ook echt slecht kon zijn.
Theresa liet zich nog schminken als een Schmetterling in de Kinderstadl.
Op de kinderboerderij nog de dieren gevoederd. Jannick wilde met Theresa op het vlot en het lukte niet om op te stappen dus een collega hielp hem en met zijn drieen heen en weer gevaren. Theresa vindt alles geweldig .
Bij het tussenstation gingen Jannick met Theresa en zijn 2 kameraden met hun zoons op een go-cart naar beneden en wij namen met zijn allen lees vrouwen, kleine kinderen en Jan de bus naar beneden. Onderweg zagen we ze nog voorbij scheuren en ze waren eerder beneden dan wij. Je kan ook met een Rödel naar beneden maar niet als het regent dan remmen ze niet.
Op het parkeerterrein afscheid genomen en ieder met zijn eigen auto op weg.
Op het parkeerterrein begon het opnieuw te hozen en onderweg was er veel aqauplanning, het was zo donker om 15.15 dat het avond leek. Heel erg slecht weer geworden blij dat we veilig thuis aangekomen zijn.
We hebben gewoon een hele fijne dag gehad.
Nu is het hier half 5 en de zon gaat schijnen!!

In die Rodelbaan heeft Dewi een keer een flinke brandwond opgelopen omdat hij met zijn been langs de baan kwam. Maar leuk was het toch wel. Ook het park (en de vogelshow)