Met Theresa winterdingen doen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Een sombere koude dag met maar 5 graden en totaal dichtgetrokken.
Tegen half 8 kwam Theresa zeggen dat ze naar de Kiga gingen en ik de babyfoon aangedaan. Lekker een poos chillen in mijn bed met ontbijt tv. Jan ging naar het huis van Annemarieke .Dan een grote pan kippen/groentesoep gemaakt.
Ingrid en Theresa kwamen dan ook eten.
In de middag ben ik met Jan en Theresa eerst naar Ramsau gegaan naar de Fürstenhof, hopen dat ze nog vlees hadden voor me voor de kerst. Geen biefstuk meer te krijgen maar wel een groot stuk ander vlees die ik kan gebruiken voor de fondue. Eventueel kwam er misschien nog vlees van de slacht maar Mariette kon haan man niet bereiken. Dus met dit vlees ben ik ook tevreden. Ze zei dat het meeste al in september gereserveerd was.Dan nog lekker Hirschwürst gekocht en ik kreeg van haar een stuk rookworst en een potje met zelfgemaakte leverpastei . Dus nog meer genieten. We kwamen daar aan waren al naar binnen geopen al op de keukendeur geklopt en om de hoek gekeken, Jan nog in een ander kamer gekeken waar we de radio hoorde maar niemand. Dus Jan zegt laten we in de verkoopruimte gaan kijken en daar zat een briefje op de deur met telefoonnummers dus die van Mariette genomen en gebeld. Was ze net thuis gekomen van het boodschappen doen en kwam ze de deur van de verkoopruimte open doen. Altijd met zo veel liefde en warmte ontvangen. Bijgekletst over de kinderen en uiteraard Jannick. Theresa was al helemaal verwonderd dat we in Ramsau sneeuw zagen en hoe verder we kwamen des te meer sneeuw en bij de Fürstenhof moest ze gewoon in de sneeuw stappen helemaal onberoerd en klaar voor haar voetstapjes. Ze genoot met volle teugen en riep Oma kijk nou echte sneeuw. Daarna naar Schladming gereden en Jan ging werken en ik ging met Theresa naar de grote Intersport tegenover de Planai om haar skietjes te gaan huren. Ze heeft spiksplinter nieuwe skies en daar bij schoenen huur voor het hele seizoen 65 Euro dan heb je het dus over vanaf nu tot mei. Ze was helemaal blij. Ze werden afgesteld en ze bleef met haar neus er bovenop staan want alles moet ze zien. Ik mocht de skies laten staan en kon ze dan later ophalen. Theresa had bij het Rathaus een schaatsbaan gezien, dat is nieuw want die was vroeger bij de tennisbaan en daarna in het zwembad en nu dus in het Rathauspark. Ze wilde zo graag schaatsen dat ik ben gaan vragen wat de kleinste schoenmaat was die ze hadden en dat was 27 en dat heeft ze. Voor het schaatsen met huur schaatsen 3 euro. Ik die schaatsen an gedaan en ze liep er zo op weg. Dan voorzichtig het ijs op en een pinquin op skies voor haar gehaald kon ze er achter schaatsen lees lopen . Het leukste was als ik haar snel duwde sneller Oma sneller. Ik had Jan gebeld waar we waren en we waren net wat an het drinken ging ze het Opa ook nog laten zien. Dan zijn we haar skies gaan halen en terug naar de auto gelopen. Dat was al met al best veel lopen en dan ook nog schaatsen ze was heel erg moe. In de auto viel ze gelijk in slaap maar gelukkig was ze thuis niet sjacherijnig. Wel wilde ze gelijk eten en ik zei haar dat ik ook net thuis kwam en de oven voor de broodjes eerst nog moest aandoen. Ze kon ook thuis eten maar nee het moest een broodje bij ons zijn.
Jannick kwam ook nog een bakkie drinken en dan gingen ze weer.Wij de laatste dvd kijken van de 2e Staffel van de Cliff echt heel erg spannend.
Ook nog een minpuntje vandaag de kerstkaart was al gekomen pas maandag verstuurd maar ik heb niet goed gekeken en Jula is erop verdwenen dus echt balen, nog een nieuwe gemaakt voor Angela en eentje voor mezelf die kan ik dan gebruiken. Ik heb wel de goede op facebook gezet kan iedereen zien hoe hij wel had moeten zijn. De kaart staat ook bij het stukje van gisteren.