Storm Fabienne

Oostenrijk, Bad Aussee

Vanmorgen was ik op tijd wakker en dat lag niet aan de goede nachtrust. Gisteravond vrij snel gaan slapen maar we werden wakker van een heidens kabaal van de storm die over kwam. Ik wilde gaan kijken en op dat moment ging alles uit en was het echt aardedonker- Het balkon aan de voorkant kwamen we niet op en daar was een probleem omdat de grote 2 deurs kast verplaatst is en het windscherm van de balkonrand af was om de muur te verputzen. Kwam de wind van een totaal vreemde hoek en dreigde de kast mee te nemen. Met 3 man kregen we hem niet van zijn plaats toen hij verschoven worden moest. De deuren waren ook open gegaan en daar stond dus ook de wind op. Uiteindelijk de kast gestut tussen balkon en deuren. Onder het gezellige genot van een kaarsje want je zag geen hand voor ogen ook buiten niet. Daarna zijn we blijven zitten in de huiskamer ondertussen was het licht weer aan en wat tv gekeken. Toen voor ons gevoel de top van de storm voorbij was zijn we naar bed gegaan.
Vanmorgen hebben Ingrid en ik eerst Theresa naar de Kiga gebracht dan moest ze naar haar voormalige werkgeefster om de dingen te regelen. Dan met mij en Sabrina naar Bad Aussee omdat we beide naar de genecoloog moesten. Onderweg reden we onder 4 mooie regenbogen door. Heel apart.
Dan zei ik haar het is toch niet mijn favoriete bezigheid om naar de genecoloog te gaan. Zegt ze ik ga ook liever naar de tandarts maar het is snel voorbij. En ik tegen haar ja dat denk ik ook , ik heb de spinrag alvast verwijderd. Ze kan dan zo lachen. Ging allemaal heel snel we hoeven daar nauwelijks te wachten afspraak is afspraak dat is een zeldzaamheid hier bij de artsen.
Dan weer op de terugweg en bij Stainach even naar de Hofer. Rond kwart over 11 weer thuis. Gelijk gaan koken en dat hebben we ondertussen alweer achter de kiezen. Ingrid Theresa halen en Sabrina hier stout zijn.Ondertussen 13 uur en het lijkt wat op te knappen al waait het nog wel. Onderweg bij Espang zagen we dat de storm daar flink had toegeslagen en waarschijnlijk ook de reden was dat we zonder stroom zaten. Een verdeelhuis met bovenleidingen weg. Een eindje verder hadden ze net afgelopen week zo´n toren waar de vrachtwagens van de gemeente onderrijden om steentjes te vullen in de winter dak vernieuwd en helemaal opgeknapt. Dat was dus voor noppes want dat ding had de wind meegenomen en ergens neergekwakt en niet veel van over. Tja de wind . de wind , het hemels kind. Theresa zei ook vanmorgen en ja Oma het was zo luid ik kon niet slapen. Sabrina was ook urenlang wakker geweest. We hebben allemaal een soort kater maar niet van de drank.
Een rustige middag gehad en niet veel gedaan ben echt uitgeblust.
Jan heeft buiten alles weer vastgezet dus hopelijk gebeurd het niet meer dat de wind zo veel vat krijt op de dingen die daar staan. Op dit moment regent het en de zon schijnt . Vanmorgen zagen we dat het op Tauplitz boven sneeuwde en alles wit was. De eerste winterprikkels zijn er. Maar het lijkt wel of alles nu door elkaar gaat, regen, zon, wind, sneeuw van alles wat. Maar niet erg koud.

Gelukkig dat jullie geen schade hebben.