hIEPHIEP HOERA MIJN KLEINE JONGETJE IS JARIG

Hoe idioot zijn mensen? Een gezin met 2 kinderen in de leeftijd van 6 en 8 jaar waren de bergen in gegaan (lawinestufe hoog) op die hoogte -25 door de wind gevoelstemperatuur het dubbele dus -50. Konden geen kant meer op en moesten gered worden. Ze vonden een hut op meer dan 2000m hoogte maar daar was het net zo koud als buiten want het was geen hut voor bewoning .Door de wind kon geen helicopter helpen. Moesten meer dan 30 mensen de bergen in om hen te gaan redden. Dit is maar 1 van de gevallen die momenteel gespeeld hebben.

Vanmorgen was ik wakker voordat de wekker afliep, snel opgestaan en lekker douchen. Ontbijt naar binnen en wachten op Dominik.
Vandaag is mijn kleine jongetje jarig 26 geworden. Hij was gisteravond met zijn brandweerkameraden gaan feesten. Ik hoorde hem rondom 2 uur thuis komen.
Hij heeft een nieuwe sneeuwstok gekregen van hen. Nu heeft hij er 2 eentje voor op ijs en eentje voor op sneeuw.
De sneeuwschuiver was bezig om de nieuwe sneeuw weer te verwijderen en er is vannacht weer een ordentelijke laag bij gekomen. En het sneeuwt nog steeds. Nog steeds vorst maar nu maar -8. Gelukkig geen wind meer. Dus trixi moest haar auto bij Mayer zetten want het lag metershoog voor de brug want de schuiver was nog niet klaar. Wij hebben geluk met de Bach want daar verdwijnt alles in.
Een drukke morgen met Dominik en Theresa . Kreeg af en toe een puntmuts van ze.Middageten beneden met zijn allen pizza bij het Wirtshaus besteld. Ze waren wederom zo lekker en goed. Koffie erna en dan de taart aansnijden een Mozartkugelntorte. Door Ingrid gemaakt en erg lekker. Glaasje sekt bij het eten het leven kan goed zijn.Dan ons allemaal aangekleed op Ingrid en Sabrina na om naar buiten te gaan. Sneeuwruimen want dat was inmiddels wel weer nodig zeker weer 30cm gevallen en het sneeuwt nog steeds maar niet koud met rondom het vriespunt.
Eerst de auto´s uitgegraven dan alles van de kanten af en dan Jannick met de machine. Theresa en Dominik hadden dikke pret met in de diepe sneeuw rollebollen, sneeuwengelen maken en graven.
Dan kwam Jannick op het idee om een Rutsche te maken toen die klaar was konden we de reetsleetjes niet vinden en dus mochten ze allebei een plastik zak om te glijden ging hardstikke goed. Pret voor 10 . Jan ging Jannick even bij de brandweer afzetten want ze gaan ijsstockschießen oefenen op de Bahn bij de brandweer. Jannicks auto staat daar nog want hij is vannacht terug komen lopen.
Hij mag volgende week in een ander team spelen en waarschijnlijk dan ook de Moar zijn. Ik vroeg hem waarom hij en niet die al langer spelen maar dat is omdat Jannick het goed kan. De Moar is het teamhoofd, die begint met de eerste worp en mag een 2e keer als laatste. Voor mensen die het begrip Moar kennen niets uit te leggen voor wie niet een Moar is ook iemand die in vroegere tijden de grond van de katholieke kerk in naam van hen onderhielden. Een soort meier dus zoals het dacht ik in Nederland heet. Jannick heeft dus nog andere kwaliteiten.Ik vroeg hem hoe het ging met de spelregels want die verschillen nogal eens van dorp tot dorp maar voor ze beginnen worden altijd de gehanteerde regels doorgenomen. Ik dacht misschien vindt Jan het ook wel leuk dat dacht Jannick ook maar die is er niet voor te porren.
Jannick heeft gisteren een nieuw skipak gekocht wel erg duur (en dan nog in de uitverkoop ook) maar wel een goed isolerende met apart onderjack. Vooral omdat ze met dat Eisstockschießen de hele dag buiten zijn ongeacht het weer. En hij blijft herkenbaar als Nederlander met het oranje kleurtje van de jas.

Nog gefeliciteerd, met die kleine jongen. 😜 Wat een mooie foto's met al dat sneeuw. Ziet er prachtig uit.

Anja 2017-01-09 12:29:33

Gefeliciteerd!!!! Ben erg benieuwd naar de taart want ik vind Mozartkugels zalig. ;-)