Jannicks eerste helikoptervlucht

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Dinsdag 25 augustus
Weer een hete dag en zeer zonnig, dus we wilden ook een keer met mooi weer naar de gletsjer. Dat was ergens ver onder het dalstation parkeren, naar boven lopen en dan in de rij om met de gondel te gaan. Boven zijn we eerst een lekkere Apfelstrüdel gaan eten , eigenlijk wilden we naar de almhut lopen maar het was optocht lopen en we zagen er vanaf.
Dan wat rondgekeken maar het was ook niet echt helder. Het was heerlijk boven in de zon.
Als je goed kijkt op de foto,s zie je mensen naar het hoogste punt lopen.
Maar omdat het zo druk was zijn we toch weggegaan en we besloten naar de Bachlalm te gaan , dat is op de weg van Ramsau naar Filzmoos. Toen we daar bij de parkeerplaats aankwamen stond er al een shuttlebus te wachten waarmee we naar boven konden.
Veel poeha over murmeltieren die je daar kan zien en ze eten uit je hand als je worteltjes meeneemt, maar behalve een koe niets gezien. Je kijkt daar vandaan op het gletsjerstation en op een van de foto,s kan je de gondel zien gaan.
Je kan daarvandaan wandelingen maken of zelfs naar de Südwandhutte lopen. Maar wij zijn maar weer na rondgekeken te hebben en wat in de zon zitten met de bus naar beneden gegaan. Nog wat doorgereden naar Filzmoos maar daar was ook niet veel te beleven.
Jannick belde vanaf de filmset en het was daar nogal lawaaierig, ze waren aan het filmen met de Christoforus 14 helikopter. Hij moet morgen ook werken alleen dan vanaf 14 uur en dan iets met weg afzetten voor de film zelf. Hij heeft het waanzinnig naar zijn zin en een dag werken levert hem 150 euro op.

Verrassing, Jannick belde of wij hem in Öblarn konden ophalen. Hij kwam met de helikopter vanaf Obertraun. Hij wilde altijd al graag met de Christoforus vliegen en kwam dus nu met de film Hubschrauber. Wij waren op tijd en konden hem zien aankomen en hij landde voor onze voeten. Jannick ging er in Aich uit want daar stond zijn fiets bij het station. Hij slaapt bij Bettina en komt morgenvroeg op de fiets naar boven. Wij hebben Robert Lohr (een van de acteurs) meegenomen naar Ramsau want hij slaapt vlak bij ons. Hij speelt de helikopterpiloot in de serie en hij weet niets van helikopters. Morgenmiddag wordt er gefilmd op het parkeerterrein van het dalstation. Jannick regelt daar alles af en zorgt dat het publiek stil is als er wordt gefilmd. Er worden ook donderdag en vrijdag op de Dachstein gefilmd maar Jannick moet donderdag om 8 uur voor zijn schriftelijk en 10.45 voor zijn mondeling en vrijdag om 10.30 voor zijn mondeling. Misschien kan hij deels werken moet nog besproken worden.