Sneeuw

27 maart
Vanmorgen pas om 10 uur wakker en Jan gevraagd om te gaan douchen. Dan ben ik erna gegaan en heb de badkamer gepoetst. Buiten begon het met dikke vlokken te sneeuwen. In het oosten van het land is al 30 cm gevallen. het is koud en veel wind. De sneeuw blijft nu ook liggen.
Dan heb ik ontbeten en een kop koffie gemaakt.
Ik heb mijn grote agave afgedekt en mijn jonge plantjes zeker gesteld. Voor de paasskiers fijn maar ik heb nu toch liever lenteweer. Al is het voor de natuur zeer welkom. We hebben de eerste bosbranden al gehad. en in veel delen was er geen neerslag sinds januari. Willen we van de zomer water hebben moet het nu vallen.
Verder een rustige dag en wat aangerommeld.

28 maart
Vandaag had mijn moeder jarig geweest ik had nog graag een taartje met haar gegeten en dan kletsen want ik zou veel te vertellen hebben.
Nu zit ze vast aan de koffie met Els en Ruud.
Er lag een behoorlijke laag sneeuw en we hadden enige tijd nodig om de auto ervan te ontdoen. Ik ging dus eigenlijk te laat naar mijn werk. Dat is geen probleem. Dan aan het werk en toen ik klaar was wat kletsen bij een kop koffie met Christine. Dan heeft Jan mij weer opgehaald. Thuis omkleden en douchen . Wat later dan normaal middageten . In de middag van alles en nog wat en dan kwam Meli vragen heb je nog iets nodig van de keuken. Dus ik mee naar beneden en ze had al een groot deel uit elkaar gehaald. Na enig meten kon ik een van de nieuwere kasten gebruiken. Die heeft Jan voor mij in de gang aan de wand naast de koelkast gehangen. Dan heb ik het schoongemaakt en de plank die in de keuken weg moet alles eraf gehaald en de kookboeken enz. verhuisd naar de kast aan de muur. Weer een stap verder in mijn eigen keuken. Maar ook ziet het er in de gang goed uit. Ik heb ook een deel van een van de werkbladen gereserveerd want het stuk wat nu op de kastjes in de gang ligt is bagger. Deze is mooi licht van kleur en ziet er goed uit. Wordt dan ook weer zagen voor Jan. De keuken benden ziet er verschrikkelijk uit. De wanden zijn niet wit niet creme maar erg zwart geworden. Dan die stomme gekleurde vlakken. Meli kreeg de houten rand die ronom tegen het plafond zit niet los . Jannick was ondertussen thuis gekomen dus samen met Meli trekken en zie gelijk de helft rondom los. Daarachter zat dan ook nog hout. Maar ze gingen eerst eten. Het is ondertussen 22 uur en ik hoor dat ze nog bezig is.
Haar vader heeft het huis in Mittenberg afgezegd en neemt een woning in Rottenman dat is dichtbij om te werken. Het is een huurkoop woning en wij zijn bang dat hij niet in de gaten heeft dat hij misschien toch weer snel op straat staat want veel doen de woning van de hand omdat de huur binnenkort moet worden omgezet naar koop. Als hij dat niet kan dan moet hij eruit. Hij moet nu veel investeren en hij wil dat Meli borg staat. De problemen lossen nooit op.
Het was me weer een dagje.

Ja het zullen altijd moeilijke dagen blijven, maar in ons hart zullen je ouders , Els en Ruud en opa en oma blijven doorleven, sterkte lieverd