Impfen

Oostenrijk, Pruggern

Vandaag zijn Jan en ik onze impfung wezen halen. Hier worden de mensen ingeend tegen tekenbeten.Voor ons was het de eerste en over een maand krijgen we de tweede. Jannick krijgt dan al zijn derde.Je krijgt er 1 en dan een maand later, een jaar later en dan om de 5 jaar.Er zijn hier veel teken besmet evenals in Duitsland en tegenwoordig ook in Nederland.

Zoals jullie lezen het leven is hier alles behalve saai.

Vandaag kwam alweer de schoorsteenveger, het schijnt dat ze hier 4x per jaar komen.

We gaan zo weer terug naar de caravan, halen we gelijk Jannick bij school op.
Hij had vanochtend langlaufskate training in Ramsau en vanmiddag krachttraining op school.

Het had de afgelopen week zo hard gedooid dat er bijna geen sneeuw meer lag.We liepen echt in het water.Nu sneeuwt het al weer 2 dagen.Er is weer een behoorlijke laag op het water gekomen.De temperaturen zijn hoog zo'n 5 graden.Maar het is beter dan niets.Ze hadden het hier hard nodig.

Donderdag en vrijdag zijn in Wagrain de alpine NK wedstrijden.Jannick heeft aan zijn trainer gevraagd of hij donderdag vrij mocht om naar de wedstrijd te gaan, hij kan dan meerijden.Hij mag van zijn trainer dus hij is erg blij ,kan hij weer veel mensen uit Nederland ontmoeten die hij kent.
vrijdag kan hij niet dan heeft hij repetitie inhaaldag, hij moet nog 1 biologie inhalen.

1 maart 2007 09:39 | Door: Bianca Fijn dat alles goed gaat bij jullie. Nina zit onder de waterpokken en Peet gaat maandag weer fulltime werken. Dikke kus