Opruim dag

Vanmorgen pas om half 9 wakker en dan wat ontbijt tv kijken. Gisteravond hadden we echt hoosbuien. Het is nu droog maar nevelig.
De afkoeling is best welkom en zeker voor de natuur.
Ik wil straks voor de laatste keer naar Prenten , de finisching touch maken en de laatste was opruimen.
Jannick en Meli zijn veel dozen naar de zolder aan het verplaatsen. Ik ben de grote plastik boxen van de kinderen die onder de balkonbank passen eronder gaan doen. Dat geeft weer veel plaats. Jan heeft de kapotte vriezer van het voorbalkon naar het trappenhuis verplaatst. Nu is hij Jannick gaan vragen om dat gevaarte naar beneden te krijgen. Hij heeft de deuren eruit gehaald dan heb je meer grip en is het lichter. We gaan weer naar de winter dus moet alles weer opgeruimd zijn. We kunnen nu de vriezer nog gratis wegbrengen. Dan kunnen de keukenkasten die nog niet in elkaar zijn naar het voorbalkon. Als ik dan eindelijk iemand heb gevonden die de radiator kan vervangen en aansluiten kunnen de kasten pas in elkaar en op hun plaats. Nu staan de dozen nog overal en dan ben ik ze in ieder geval kwijt. Ik hoor veel gestommel in het trappenhuis dus Jannick helpt Jan. Meli had een kastje bij hun uit de weg gehaald. De volksverhuizing bij hen is voorlopig niet klaar. Daar gaat pas verandering inkomen als Theresa´s kamer beneden klaar is.
Ik heb ondertussen Jan´s tablet op internet gekregen maar bij zijn telefoon lukt het niet. Maar hij kan weer spelen en nieuwsberichten lezen en uiteraard de F1 volgen. We eten vandaag spinazie met gekookte aardappelen en gebakken eieren. Het is al voorbereid dus we kunnen snel aan tafel.
Lekker opgeschoten met de volksverhuizing. De bakken van de kinderen zijn weg, de dozen van de keuken zijn opgeborgen, de vriezer naar beneden en de andere gedraaid op het balkon zodat het licht van de lamp erin valt. In de winter kan ik anders niet zien wat er in de laden ligt. Ik ben happy met het werk dat gedaan is vandaag.
Jan met een afgeladen auto waarvan de achterklep niet dicht kon naar de stort. Ook veel van Jannick meegenomen. Dan heeft hij mij opgepikt en naar Prenten. Vandaar weer naar huis en half 4 waren we daar terug. Nu alleen nog koffie en relaxen.
Denk nog even aan mijn vader die op 14 september jarig was.