Zo koudddddddddddd

Samstag 16.Juli
Nou dat in haar nieuwe bed slapen werd bij Oma en Opa in bed slapen. Mama en Papa waren naar de Mid Europe in Schladming. Dus wij hadden haar naar haar eigen bed gebracht. Even later hoorden we heel hard huilen en dachten o jee toch niet nu al eruit gevallen. Maar nee ze wilde gaan plassen en kwam tot de ontdekking dat ze niet thuis waren ondanks dat het haar gezegd was. Dus haar dan maar bij ons in bed gelegd waar ze zich omdraaide en sliep. Pas om half 8 werd ze wakker en hebben we de tv aangezet met het kinderprogramma. Zelf toch echt om 8 uur opgestaan en Jan had al Theresa´s ontbijt gemaakt. Kwart over 9 kwam Dominik weer. Papa was aan Theresa komen vragen of ze met hen mee ging naar Liezen maar nee ze bleef bij ons. Ingrid had een gordijn te weinig en eentje zat vlekken in kwam zo uit de verpakking dus moest geruild worden. Ze hebben de hele ochtend gespeeld en Jan is aan het blad in de badkamer bezig. Ik heb moed verzameld en mijn servies /glazenkast en de frutsels alles schoongemaakt en gepoetst. Dat is heel veel werk en was blij dat het klaar was. Dan eten gemaakt vandaag Zweeds Köttbullar met friet, de Zweedse saus erbij en natuurlijk de Preiselbeeren niet vergeten. Dominik smulde en Theresa ook.
Daarna wilden ze een video of dvd kijken maar ondanks dat ik Theresa al meermaals gezegd had dat het geen ballet dvd werd omdat het niet leuk voor Dominik is wilde ze perse die. Dus ik zei nee en ze verdween naar beneden want Ingrid en Jannick waren al weer thuis. Dus nu zit Dominik stil op de bank een video te kijken.
Jan is weer bezig in de badkamer en ik nu even niets.
Volgens de weerberichten had het nu ondertussen al heel erg mooi weer moeten zijn en erg warm maar Jannick heeft de centrale verwarming zelfs aangemaakt zo koud is. Buiten met 12 graden donker en somber en veel wind niet echt zomers. Zelfs de katten willen niet naar buiten. Ingrid en Jannick gingen gisteravond naar de Mid Europe aangekleed alsof ze naar de piste gingen, inclusief thermo ondergoed.
We hebben hard gelachen, Ingrid is vannacht met de nieuwe wc bril van het toilet gevallen. Jan is vanmiddag gaan kijken of het anders vast kan en ik geloof dat het kon. Volgens Jan heeft ze er al opgezeten.
Met zijn allen koffie gedronken vanmiddag, gewoon gezellig. Daarna viel Dominik in slaap. Die had een beetje een zeurdag. Er kwam een moment dat ik het huilerige gezeur niet meer kon aanhoren en hem gezegd heb dat we kunnen praten dus hij kan gewoon zeggen wat er wel of niet is en dat het niet met huilerig gedrag hoeft. Daarna heeft hij het niet meer gedaan.

Niet alleen bij jullie is de temperatuur nog niet wat het wezen moet. Ook hier is het vaak nog koud.