Sankt Gregor zeigt dem Bauer an,ob im Feld er säen kann.

Oostenrijk, Kleinsölk

Een zonnige dag met bewolking en ondanks de 9 graden plus koudddddd-
Vanmorgen Jan was half aangekleed en ik löiep nog in een badjas ging de deurbel. Wij dachten Ingrid of Jannick maar het was Hannes met een man die de ramen kwam afstellen. Als hij dat even van tevoren had gezegd had ik de vensterbanken kunnen leegmaken. (en gezorgd dat we aangekleed waren) In de keuken hebben we een raam die nooit open gaat, we doen daar altijd de deur open en we kanteölen het raam. Dus de man wilde het raam open doen, en een gekraak kwam het hele raam los. Nu zijn alle ramen weer goed, het had fijn geweest als hij dat voor de winter had gedaan.
Eigenlijk wil hij helemaal niets doen maar Ingrid zit hem al weken op zijn huid. Tja huisbaas zijn is niet alleen geld innen. Nadat ze weg waren kwam Ingrid met Theresa voorbij even koffie drinken. En nieuwsgierig of ze al bij ons geweest waren. Ze vroeg of ik in de middag wat te doen had en nee dus. Of ik dan op Theresa wilde passen want ze wilde wat terug brengen. Ze heeft gisteren een mooie kinderstoel gekocht voor Theresa met een zitje erin. Ze had ook een ander zitje gekocht maar die was het toch niet. Die ging ze terug brengen. Lekker getut met Theresa en ze vindt het helemaal geweldig om in de speelauto te zitten. Ze vindt het ook geweldig om in de kinderstoel te zitten. Ze zit dan helemaal triomfantelijk van kijk mij nou. Ingrid kwam met lkkere appelkoeken voor bij de koffie en een plantje want ik heb 4 staan die op sterven na dood zijn. Dat gebeurd vaak als je plantjes bij de Hofer mee neemt. Ik dacht gezellig wat paassfeer en voorjaar in huis. Maar of ze daar te koud hebben gestaan of te weinig water, geen idee.
Weer een hele poos aan de sites gewerkt. Ik probeer het materiaal van 2012 voor Jannicks site op volgorde te krijgen. en ondertussen het eerste deel van het familiejaar 2013 te maken. Maar ja als ze niets aanleveren valt dat niet mee. Ik zet nu zo veel mogelijk fotos erop dan lijkt het nog wat. Ik kan in ieder geval zijn jaarboeken maken want het is jammer als dat na 22 jaar stopt.
Het koude weer moet nu gaan binnen komen, er wordt 15 cm nieuwe sneeuw verwacht en ook nog tot laag in de dalen. We wachten het maar weer af. Het goede nieuws volgende week begint definitief het voorjaar. (voorspellen ze) Dan mag dat winterplaagstootje wel van mij.

Nicolette een plaagstootje is niet erg want dan ligt er over 2 weken nog genoeg als wij met pasen komen. Annemarieke