Mautern

Vanmorgen vroeg wakker maar wel uitgerust. Ik ben naar de huiskamer gegaan en heb daar een poos ontbijt tv gekeken. Jan kwam ergens na achten eruit kort erop gevolgd door Theresa.
Het was al 20 graden buiten ondanks de zware bewolking. Gisteravond ging het flink te keer en het heeft heel veel geregend. Maar we hadden ook super mooie en grote regenbogen.
Gisteravond even met Ingrid gesproken en ergens hebben ze toch nog een nieuw medicament voor Sabrina gevonden . Dat hebben ze nu besteld en dan afwachten of het iets brengt. Ze krijgt nu ook slaapmiddel dan slaapt ze de nacht tenminste.
Vandaag moet Theresa het ook even zonder Papa stellen want die gaat uit zijn werk opbouwen bij de Feuerwehr voor het feest van zaterdag.
Van de week zei Ingrid kijk we hebben een paddestoel in de tuin. Zag eruit als een mini champignon. Kijk ik net is het al een grote champignon. Geen idee wat het is en of het eetbaar is. Maak straks als ik het niet vergeet een foto. Laat nog even op zich wachten .
We besloten omdat het vrij warm was naar Mautern te gaan naar de dierentuin. Maar hoe dichter bij Mautern des te slechter zag het weer eruit. We zeggen zelf altijd al waar de dikke en donkerste wolk boven hangt dat is Mautern. Dat was vandaag ook weer het geval dus even snel op mijn telefoon nog een keer het weerbericht gekeken. Dan gaven ze vanaf half 3 wat regen en vanaf 3 uur zware regenval op. Dus we besloten te gaan want veel langer dan half 3 konden we toch niet blijven want Jan moest naar de internist. Ondanks de zware bewolking zeer warm met 25 graden. Theresa had het naar haar zin dus wij ook. Ze wilde perse met de Rödelbahn en ik had haar gezegd dan moeten we opschieten want als de regendruppels gaan vallen gaat de Bahn dicht. Dus precies voor onze neus. Theresa woedend en wilde niet weg. Uiteindelijk haar in de stoeltjes lift naar beneden gepraat want met die bikes de ik echt niet naar beneden. Het bleef op wat spetters na droog tot de auto en toen we op de grote weg waren brak het vol los. Maar hoe dichter bij Liezen des te beter was het weer. Ik had beloofd op bij de McD te eten en dat hbben we dan ook gedaan. Alle tijd super weer en droog. En eigenlijk pas in Schladming toen we bij de arts zaten te wachten regende het daar wat. Maar klaar was het weer droog. Dus hier best goed weer gebleven.
Bij de arts niets wijzer geworden want ook hij heeft gewoon niets gekregen. Daar gaat hij achter aan en morgen bij de huisartsvervanging vragen of hij de bloedwaardes even wil mailen of faxen naar de internist.

Vandaag is Björn jarig , mijn oudste kleinzoon is 14 jaar geworden. Dus hiep hiep hoera en gefeliciteerd.

Het is waarschijnlijk een Wiesen Champignon en eetbaar. Het kan ook een Karbol Champignon zijn die is giftig. Deze stinkt naar karbol of inkt en heeft geel vlees als je hem aansnijdt.

Marjanne 2019-08-08 19:16:19

hopen dat het nieuwe medicijn uitkomst kan brengen voor Sabrina, hier in Holland zal het vandaag goed gaan plenzen aan de kust, moet zelf veel doen, dus hoop het ook tussen de buien door te kunnen, en Björn van harte gefeliciteerd met je 14 de verjaardag, groetjes XXX