Naar de paarden in de Almen

Gisteravond de fotos en filmpjes gekregen van Theresa bij de brandweer. De uitrusting met het masker en de flessen op haar rug wegen zwaarder dan Theresa is.

Vanmorgen rond achten eruit gegaan, Jan wilde vandaag een Ruhetag. Ik was in de morgen bezig met allerlei klusjes voornamelijk opruimen en anders indelen. Daar krijg je weer plaats mee. De grote dingen van little people ook maar opgeruimd , Sabrina kan er niet meer mee spelen . Ook het schoolbord en de krijtjes opgeborgen omdat ze niet meer kan zitten kan ze ook daarmee niet meer spelen. Weg doen we het nog niet want we weten niet of ze na de operaties wel weer wat kan. Dan ben ik maar eten gaan maken want eigenlijk wilden we wat inkopen doen met de auto maar Silke stond voor ons geparkeerd en ze waren met zijn allen aan de wandel.
Dus de pizzas gemaakt en bij het zoeken naar dat ene stukje kaas alle laden van de vriezer leeg gemaakt en gelijk maar schoon gemaakt. Om 11 uur waren ze terug en zijn wij gegaan . Eerst naar de Landmarkt en ja ze hadden een hele emmer vol met allerlei vogelvoeder. Dan naar de Do it en ja hoor daar hadden ze ladegeleiders en niet voor 12 euro per paar bij de Obi maar 4,50 Euro. Dan ook even bij de grote Caritas gekeken want ik had fotolijstjes nodig dus ik kijk elke keer even. Vandaag goede oogst 3 stuks in verschillende maten. En een Ikea kinder Poang stoel dus Theresa kan nu op haar eigen stoel zitten bij ons. Even een praatje gemaakt met Isabel die daar vandaag stond. Ze staat meestal in de kleine Carla.
Thuisgekomen konden we gelijk eten. Dat moest nog snel want Theresa zou naar de paarden in de Alm gaan. Verzamelen op de Rennbahn. We liepen gezellig met elkaar, Ingrid met Sabrina en Theresa , Barbara en ik. Ik kon mee met Christof rijden naar de Almen en Theresa zat met een paar kinderen bij iemand anders. Met een sliert autos op weg. Nou was het super zonnig en zeer warm maar we waren nog niet bij Stein an der Enns of er brak noodweer uit. Ergens tussen Mossna en St Nikolai werd het weer zonnig en toen we ergens achter St Nikolai de autos achter lieten was het zeer zonnig en warm maar we zagen het slechte weer hangen. Dus beraadslagen met alle volwassenen en we besloten om voor nood 3 autos mee te nemen naar de Alm dan konden de kinderen daarin als er echt noodweer uit zou breken. Het was een flinke wandeling ligt aanstijgend naar de Pirchneralm en dan voorbij de Braualm nog een stuk door. Dan kwamen we in een soort kom waar alle paarden liepen maar ook koeien die kwamen we overal tegen in de Almen. Het is een echte Hirde en ze blijven nog 2 a 3 weken in de Alm.Op dat moment brak het noodweer uit alle kinderen 16 stuks in de 3 personenautos. De volwassenen erbuiten en in no time ondanks regenjas doorweekt tot op het bot. Ondertussen was een paard gezadeld en konden de kinderen om de beurt rijden. Overal onweer om ons heen maar gelukkig kwam het niet zo dicht bij dat het bij ons kwam want dat is zeer gevaarlijk in de Almen. Dan ineens na een 3 kwartier stopte het en werd het weer het allermooiste zonnige weer met blauwe lucht en erg benauwd door de vochtige lucht. We gingen een stukje verder om de paarden te gaan voeren die er allemaal vandoor waren gegaan met het slechte weer. Ook de koeien waren daarheen gegaan maar die liepen alweer verder naar boven. Omdat het mooi weer was geworden besloten we dat alle kinderen ook weer terug konden gaan lopen op eentje na die haar melktand verloren had en bloedend in de auto zat.
Voor Theresa was het best een hele wandeling want het tempo lag hoog en ze was de kleinste. Maar we kwamen allemaal goed terug bij de autos en goed terug bij de stal waar al veel ouders stonden te wachten want we waren later terug dan gepland.
Ingrid was met Barbara omhoog gevaren naar de Stoderzinken om haar daar af te zetten. Die springt daar met haar paraglide naar beneden. Ik heb even geprobeerd om de rugtas van de grond te krijgen zo wat is dat zwaar en ze lopen er heel veel mee op de rug want je moet wel ergens hoog komen om te springen en niet altijd iets in de buurt waar je neerkomt-
Ik was wel blij om thuis te komen eerst een koffie en dan een warme douche want ik was een partij stijf. Lekker wat tv kijken en vroeg naar bed of in ieder geval in bed.

Je bent nooit teveel en altijd genoeg - ‘Lief leven’.
27-08-‘04 ❤️💍
Kirsten en Jeroen van harte gefeliciteerd