Productief dagje.

Vanmorgen ruim wakker voor de wekker, ik word dan wakker van Jan omdat die naar de toilet moet en een zaklantaarn gebruikt. De katten denken dan Yeahhhhh we krijgen eten. Maar omdat Jan dat niet doet krijg ik de volle lading. Ik geef ze toch echt niets tot ik eruit ga. Dat was om half 7 en om kwart over 7 gaan lopen naar de Volksschule. Ik heb alle kinderen voorbij zien komen maar geen Theresa. Dus het was bijna tijd dat de deuren dicht gingen dus Ingrid gebeld. Die zei dat ze met Zoe mee was en d en het dan langer duurt. En zieat het broertje mee was. Dan kwamen ze aan samen met Bernd (vader van Zoe). De oversteekmevrouw moest heel hard lachen omdat Theresa al van verre riep Omaaaaaaaaaa en dan kwam aangerend, een omarming of ze mij al heel lang niet gezien had. Haar doos gegeven en ze gingen snel naar binnen. Weer terug naar huis gelopen en ook al was het nog niet zo warm met 13 graden het zweet liep van mijn rug. Het is heel vochtig. Het zou vandaag een erg warme dag gaan worden nog warmer dan de afgelopen dagen dus we wachten maar af. De konijntjes eruit gelaten en wat voor ze geplukt. Thuisgekomen een kop koffie en gaan douchen. De alarmen gingen en geen idee wat.
Dan gaan opruimen en poetsen, 2 wassen gedaan, de vaatwasser gevuld en leeggeruimd. Alvast alle afval verzameld moet vanavond in ieder geval restafval en papier naar buiten. Ik had gisteren al aan de achterzijde van het huis alle delen van de oude loopren van de konijnen opgeruimd en dan alle troep daar geruimd . De composter is kapot dus uit elkaar gehaald en de komposthoop verdeeld aan de zijkant onder de struiken . Ook alle tuinafval daar gestapeld. Nu is de ruimte vrij waar de trampoline weer opgeruimd moet worden.
De glasplaatjes in de vitrines in de keuken gepoetst,
Middageten gemaakt, krielaardappeltjes in de schil gekookt en dan van schil ontdaan. Restant sperciboontjes voor Jan en de rundvleesreepjes met asperges in saus voor mij. De asperges van Jan eruit gevist zodat hij dat ook kon eten.
Hij zegt nergens last van te hebben behalve van zijn kont want daar was hij eerst op gevallen en tja hij heeft geen zitvlees. Het was vrij warm maar niet warmer dan de afgelopen dagen en na het middageten trok het dicht en werd het steeds neveliger.
Even bij Meli beneden gekeken en die is moed aan het verzamelen want Jannick maakt meer troep dan de kinderen. Even plan van aanpak doorgesproken om klaar voor de winter te zijn. Dat werd vandaag naar de Caritas met 4 eetkamerstoelen, muziek/luidsprekerstoel en een grote salontafel met glasplaat. Dan vrijdag naar de gemeente voor de vetemmertjes en klein elektrisch afval en wat we nog vinden wat we daar kwijt kunnen. Dan dinsdag naar Aich met het echte grote afval. Jan en ik moesten er 2x voor rijden maar het ruimt op. De meubels waren allemaal nog van Jannick. Er moet een dag door Jannick in de tuin doorgebracht worden , 3 hoge coniferen omzagen en al het hoge riet rondom het huis en tuin met de Sensenmaaier en dan waarschijnlijk laatste keer maaien. Maar dan moet hij wel een dag vroeg uit zijn werk zijn.