Alweer ergernis

Oostenrijk, Kleinsölk

Montag 13.Jänner
Weer een prachtige warme lentedag. Er komt vast geen echte winter meer.
Zo wat ben ik boooossssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss. Vraag ik voor de kerst aan Elfriede of ik 3 nachten bedden in het tegenover gelegen appartement kan gebruiken omdat mijn zussen komen. Voor de rest niets eigen handdoeken , beddengoed , ik maak het netjes schoon, eten doen ze bij mij gaat dus echt om slapen. Ik heb welliswaar 6 slaapplaatsen maar omdat er in de logeerkamer opnieuw problemen zijn met rookoverlast (niet van ons zelf maar van hun stookinstallatie , ze gebruiken te nat hout) wil ik daar niet slapen. Het was geen probleem als ik van te voren nog even zou melden. Dus vandaag was Elfriede hier en ik zeg haar dat morgen mijn zussen komen zegt ze dat ze even de sleutel moet halen en nog moet schoonmaken . Dus ik zaeg haar nou dat doe ik dan wel en ik heb niets nodig want ik gebruik mijn eigen dingen. Komt ze even later terug zegt ze dat voor het gebruik ik 65 euro per dag moet betalen van Hannes en dat ik dan wel mijn eigen spullen moet gebruiken en zelf schoonmaken want het is een speciale prijs- Ik heb bedankt en ben echt ziedend van woede want nu kan ik niet zo snel nog iets regelen terwijl ik voor 105 euro op de Harmerhof een mooi appartement kon krijgen met alles erop en eraan voor 105 euro .
Ze hebben zeker geld nodig nu zijn nieuwe stal gebouwd is. Hij is huisbaas maar doet niets bij Ingrid en Jannick is de hele slaapkamerwand nog nat en lekt het nog steeds. Hij vraagt Jan om bij Jannick de voegen uit te krabben omdat hij dat zelf niet kan door zijn handicap en Jan doet dat. Wat hij nu dan ook vraagt , dan geven we ook maar een prijs op want voor niets gaat de zon op Je voelt het al aankomen dat hij nu zelf aangepakt gaat worden want nu ga ik over de slechte omstandigheden naar het AK en zal hij dus binnenkort kosten hebben waar hij niet blij mee is. Niets geen burenvriendelijkheid meer maar huurder en verhuurder verhoudingen en dan niet alleen de plichten van de huren maar komen nu ook de plichten van de verhuurder aan bod.