Bijna klaar

Vanmorgen rondom 7 wakker en de katten eten gegeven en dan wat ontbijt tv. Dat is altijd een relax begin van de dag. Dan eruit eerst even bloedprikken en batterij leeg. Dus ik vraag Jan of hij ergens de batterijen heeft en hij zegt nee. Dan een ander apparaat opzoeken en gelukkig deed die het. Ik sta in mijn blootje omdat ik wilde douchen en ik zie Jan naar binnen gaan dus ik vraag hem wat ga je doen . Hij zegt douchen en ik vraag hem wat denk je dat ik ga doen.Dan gaat hij mopperend weer weg. Hij gaat altijd laat douchen en altijd na mij. Maar goed hij wilde misschien ook een keer vroeg klaar zijn. Ik ben altijd in 5 minuten klaar en hij houdt de douche heel lang bezet.Ik aankleden enz. Dan even de keuken opgeruimd en ontbeten , gordijnen overal open . Dan is Jan nog steeds in de douche.
Ik ondertussen ook een kop koffie gedronken. Het wordt vandaag de heetste dag van de afgelopen dagen en van het jaar tot nu toe. Dat wij 35 graden hebben is niet normaal en dat de rest van Oostenrijk nog warmer is ook niet.
Doordat we gisteravond noodweer hadden hebben we nu nevel die langzaam optrekt.
De deurbel ging beneden en ik keek op de Alexa en het was Heinz. Ik wilde net gaan open doen omdat het nogal lang duurde voor iemand van beneden ging toen de deur open gemaakt werd. Ik wil eigenlijk toch even naar Liezen omdat ze nu wel grastapijt hebben in de goede maat.
Zo gezegd zo gedaan op naar Liezen. Ik wilde eerst naar Hartlauer want ik had last van mijn gehoorapparaat . Gelukkig was Markus er en hij heeft mij gelijk geholpen. Weer dik tevreden. Hij zei dat ik in aanmerking kom voor een nieuwe . Ik ben nu nog tevreden.
Dan naar de Möbelix maar het tapijt was uitverkocht. Dan naar de Lutz , ik had gezien dat ze daar ook in de aanbieding hadden. Wel duurder maar dan heb ik wel 2 meter meer.
Dan nog naar de Penny en terug naar huis. Het was druk op de weg maar we konden redelijk doorrijden.
Middageten was snel klaar en dan met Jan gegeten.
Het noodweer gisteravond heeft her en der veel schade aangericht. Danuta is dit keer er goed vanaf gekomen. Daar waren behoorlijke Murabgangen en wateroverlast.
Ik geloof dat we aardig klaar zijn om morgen op weg te gaan.
Vanavond de laatste dingetjes doen.
Dan vraagt Jan aan mij waar is de koffie? en ik uh wat bedoel je? Ik heb geen koffie gekocht. Hij heeft altijd zijn eigen koffie en hij had dus niets meer geen verpakking maar ook niets meer in zijn koffiedoos.
Ik moest in de middag naar de apotheek en hij wilde wel mee. Dus eerst naar de apotheek gelopen en dan naar de Spar. Koffie gekocht en terug gelopen langs de MEZ.
Ik was drijfnat van het zweten en uitgeteld op de stoel neergezakt. Nu even uitpuffen en dan Jan zijn haar knippen .
Jannick had mij onderweg gebeld. Theresa heeft haar toelatingsexamen voor het gymnasium in de week dat Jannick en Meli naar Griekenland zijn. Ingrid moet werken dus gaan wij met haar. Zo vullen zich mijn weken ook.