Rosenmontag

Zondag 11 februari
Vanmorgen weer om half 8 eruit en de tafel dekken. Om acht kwam de familie en konden we met elkaar ontbijten. De kinderen bleven. Jannick en Meli gingen werken. De broek die we nu voor Theresa hebben was goed en de rok ook. Theresa ook weer blij. Theresa heeft huiswerk gemaakt.
Middageten deden de kinderen ook bij ons en vlak daarna kwamen Meli en Jannick weer thuis. Dan gingen de kinderen ook weer.
Een vrij rustige zondag. De bedden afgehaald en de was aangezet, Vaatwasser leeggemaakt en weer aangezet en weer leeggemaakt. Dan de was in de droger en een was weer in de machine. Dan alles opgeruimd en weer klaar voor vandaag.
Ik had nog wat fotos. Ik vergeet nooit dat vandaag de verjaardag van mijn Oma was.

Maandag 12 februari
Om 7 ging de wekker , wat tv en ontbeten in bed. Dan eruit en toen alles klaar was naar de sportschool. Het ging niet lekker en het lijkt erop dat ik niet fit ben.
Het rare weer zal daar ook wel aan bijdragen. Het is nu al de warmste februari sinds ergens in 1800. Niet 1 of 1 1/2 graad nee gelijk 7 graden erboven. Dan moet het volgende week wel heel erg koud worden wil men dat nog wegwerken.In Graz was het al een dag 21 graden. Het is elke dag wel boven de 10 graden.
Thuisgekomen douchen en omkleden. Nog even snel met Jan bij de Spar kijken maar geen katerontbijt of wat dan ook.
Het is al jarenlang traditie maar er is gewoon niets te doen. Ze adverteren al 14 dagen met narrenkoppen maar ze hebben ze steeds niet. Volgens de dame bij de bakkertoonbank morgen. Dan maar wat brood meegenomen en weer naar huis.
Dan ben ik de groente gaan schoonmaken en snijden voor de kip/groentesoep met ballen. De kip waarvan ik de soep trek geeft niet veel vlees dan maar ballen erin.
Het ruikt goed in huis.
Het rook niet alleen lekker het was ook lekker.Met zo´n grote pan kunnen we er nog langer van genieten.
Dan even een spelletje spelen en relaxen. Het is nog steeds sjacherijnig weer.Jannick had met Ingrid getelefoneerd Theresa draagt 152 en haar sportbroekje was 128. Sabrina draagt 128 en die had sportkleding mt 110. Meli wilde wel wat gaan kopen maar nee dat doet Ingrid zelf en ze wist op te merken dat Theresa niet heeft gezegd dat het te klein is. Ook heeft hij gevraagd of Theresa wel thuis haar muziektheorie oefend. Dan zegt ze Theresa zegt dat ze het kan . Dan vraagt Jannick aan haar controleer je dat niet nee dat is Theresa´s zaak. Jannick had vrijdag een afspraak in Wenen omdat ook van hem bloed wordt onderzocht op verdere gen defecten. Dan neemt hij vrij en dan gaat het niet door Ingrid had niet de goede datum. En ze weet ook niet wanneer . Wel handig want Sabrina zou dan een petscan maken.
Tja interesse in de kinderen ho maar. Theresa doucht 1 a 2 keer per week thuis. Maar wassen doen ze zich niet tussen de douchbeurten. Haar taekwondokleding wordt niet na elke les gewassen en ze zweet echt heel erg. Bij ons moet ze als ze thuis komt douchen en haar taekwondokleding in de was doen. Ze moet zich ook na de lessen omkleden. Ze moet hier ook na de gymlessen van school haar kleding in de was doen daar moeten ze zich wassen na de gymles.Tja hygiene staat niet hoog in het vaandel daar.
Jannick moest invallen en is vannacht om 2 uur weggegaan om te werken. Misschien vanavond om 21 uur terug of hij strandt ergens. Dan wacht er nog bureau arbeid op hem.
Onze buurvrouw Seebacher werd door de ambulance opgehaald ze schijnt corona te hebben en omgevallen te zijn.