Niet gelukt om naar Nederland te kunnen gaan

Oostenrijk, Kleinsölk

maandag 11 april

Na heel veel zoeken is het niet gelukt om vervoer naar Nederland te regelen om de begrafenis van Jan bij te wonen. Het bijkomende probleem is dat mijn pasport nog op het consulaat in München ligt. ik moet zeggen dat de vriendelijkheid van de mensen op het consulaat in München groot is en ik goed geholpen werd. toen ik de eerste keer belde waren onze verzonden pasporten nog niet aangekomen maar had ik wel mijn pasport kunnen afhalen, later belde ze dat onze pasporten daar aangekomen waren . De enige optie die overbleef was dat Jan mee ging en dan met de auto maar ik wil niet dat hij in zo`n korte tijd heen en weer rijdt. Ook moest hij vrij van zijn werk nemen en 1 dag is niet zo het probleem maar het zouden er dan minimaal 3 zijn.
Dit zijn altijd vervelende dingen als je zo ver weg woont. Het overkomt ons nu een 2e keer dat we graag erbij hadden willen zijn om afscheid te nemen en we geen kans zagen om te gaan. Alleen als je heel veel geld kan neerleggen, kregen een aanbod van een maatschappij voor tickets van 3300 euro pp.
We konden wel goedkopere tickets vinden maar dan vanaf München maar dan moest de trein weer aansluiten , zodat ik eerst naar het consulaat kon gaan om mijn pasport te halen. Dan vanaf Amsterdam naar Apeldoorn met de trein. Maar dat lukte niet goed omdat we te weinig tijd hadden tussen trein en luchthaven en dat hadden we andersom als een nog groter probleem. Je kan het risico niet nemen met vertraging ook al hadden we met enkel handbagage gereisd.

Het waaien is nu echt opgehouden. Opnieuw niet koud maar ook niet zonnig.
Ze geven voor de komende dagen erg koud weer en SNEEUWVAL op tot laag en vanaf woensdag of donderdag weer vanaf 1200 meter en daaronder regen.. Wel weer voor de pasen mooi weer. We wachten maar af. Zal waarschijnlijk toch mijn plantenbakken even moeten verplaatsen want sneeuw is niet zo goed voor mijn ingezaaide en opkomende plantjes.

Jannick heeft vanmiddag zijn debuut als hamburgerbakker bij de Mac in Haus. Dat vind ik lachen. Hij kon ook als badmeester of begeleider op een klimpark werken maar dat is weersafhankelijk en geen vaste tijden en als de zomer in het water valt dan heb je weinig werk. Het winterseizoen was ook voortijdig afgelopen. Bij de Mac kan hij het hele jaar werken en dan heeft hij vast werk. Omdat hij in de avonduren kan werken heeft hij geen probleem bij school en training. Veel kan in overleg. (hoop dat ze dat nakomen)