Treinreis

Zo de lange dag begonnen. Ik werd wakker om 6 nog even doezelen tot half 7 en dan naar beneden. De kinderen waren al wakker en Jannick ging Sabrina aankleden , Ik heb ontbijt gemaakt en de trommeltjes gevuld. Dan is Jan Theresa gaan wegbrengen en Jannick werd opgehaald om naar zijn werk te gaan. Ik ben met Sabrina naar boven gegaan en wachten daar tot Jan terug is om Sabrina weg te brengen.
Wat een dag. In de morgen naar het gemeentehuis omdat ik dacht dat de kerstcadeaus moesten worden afgehaald maar dat had ik verkeerd begrepen . De mensen die iets wilden schenken konden tot vandaag een naam uit de boom halen. Dan heb ik Jannicks telefoonnummer gegeven en gezegd dat het waarschijnlijk dan Meli zou zijn die het komt halen. Want ja dat zou ik doen.
Dan weer terug gewandeld en het was best lekker weer als de zon doorkomt gaat de vrieskou weg. Thuis weer alles doordenken, nog meer instructies voor Jan maar dan op papier hoe hij de vaatwasser aan moet zetten en zo. Dan middageten gemaakt en Jan en ik alvast een loempia gegeten. De bami was klaar. Jan Sabrina opgehaald en ik de kroepoek en zo gebakken. Sabrina eten gegeven maar die eet nog steeds niet. Ze heeft waarschijnlijk een keelontsteking. Theresa kwam thuis met Jan en Meli was ook wakker en kwam ook boven. Iedereen eten gegeven, Dan zijn Jan en ik snel naar de huisarts, gevraagd of de medicijnen al op de kaart stonden en dan wachten tot half 3 want dan gaat de apotheek open. Hadden ze uiteraard van een voor mij belangrijk medicijn maar 1 doosje en dat is dus We waren tegen 3 weer thuis en Gabi kwam ook net aan. Dus Gabi met Sabrina naar boven aan de keukentafel en Jan in de huiskamer. Meli mij naar Schladming gebracht. Dan kom je er in de trein achter dat je geen telefoon bij je hebt. Er was door problemen geen internet in de trein dus ik kon ook niet mailen. Ik kwam om 7 uur in Wörgl aan en de trein ging pas tegen half 10. Er was een bistro waar je pizzastukken of kebab en zo kon krijgen, Ik ben voor de pizza gegaan. Ik kon daar internet gebruiken en de man bood zelfs aan als ik een telefoonnummer wilde bellen dat ik dat met hun telefoon kon doen. Ik had Jannick via Facebook snel te pakken. En die zei het eerst wat door mij heen ging toen ik je telefoon vond even ma bellen om te zeggen dat ik haar telefoon heb gevonden. Huh ja dus, Ik heb nu in ieder geval zijn telefoonnummer en die van Erna voor noodval.
Er kwamen steeds meer Nederlanders die met de trein terug gingen. Ik was blij toen de nightjet kwam. Dan bleek ik de dames 4 personen coupee voor mij alleen te hebben wat een luxe. Er lagen chocolaadjes en een flesje water . De vriendelijke stewardes had mijn zware koffer genomen en mij naar mijn plek gebracht. Zo morgenochtend half 10 in Utrecht.