Visite

Dienstag 16.Dezember
Grauw koud weer maar nog steeds geen sneeuw, vandaag gaat het wel sneeuwen maar tot op 1000m dus hebben we er nog steeds geen last of plezier van.
De wekker liep vroeg af en om half 7 was ik alweer onderweg naar de fysio , ik wilde daarna naar de huisarts door lopen. Maar ik was mijn bril vergeten en aangezien ik ook nog steeds mijn bril moest laten richten na de struikelpartij dus eerst maar naar huis. Even bijkomen van de kou en koffie drinken met Jan die ook al op was en dat is ongewoon om 8 uur .
Ik ben blij om goed nieuws die ik gekregen heb.
Later samen aan de wandel gegaan, eerst naar de huisarts dan gelijk een rondje MEZ. Vandaar naar de Spar en de Landmarkt, doorgelopen en even bij de Caritas binnen gestapt maar ze hadden niets leuks, naar Mandl waar opheffingsuitverkoop is op de huishoudelijke afdeling maar ook niets wat ik kan gebruiken. Wel boven gelijk bij de fournituren lusjes voor mijn handdoeken en theedoeken gekocht . Door naar de apotheek en was ons eigenlijke rondje ten einde want op de terug weg kwamen we langs de brillenwinkel waar ze mijn bril weer recht gezet hebben. Dat scheelt weer hoofdpijn . Ondertussen was het tegen 12 en hebben we lekker koffie gedronken met wat we onderweg nog even mee genomen hadden. Was in ieder geval een lekkere wandeling .

Danuta belde dat ze in de middag in Gröbming zouden zijn dus later op de middag kwamen Pim en Danuta koffie drinken. Jannick had vandaag vrij dus die kwamen ook met zijn drietjes aanwaaien. Dus gelijk vol bij mij. Maar wel gezellig. Danuta heeft voor mij originele frikandelkruiden meegenomen dus nu moet ik die ook een keer gaan maken. Ben in ieder geval razend nieuwsgierig hoe die zullen smaken. Jan moest ondertussen weer aan het werk.
Vanavond pas toegekomen om de post open te maken van vandaag en behalve de kerstgroeten ook een naar bericht van onze Duitse vrienden Hedi en Dieter.
Dieter is helaas ernstig ziek en is al geopereerd maar is nu nog aan de chemo. Het bericht heeft me geschokt ondanks de ongelooflijk lieve brief van Hedi. Ze komen dus nu niet naar Ramsau maar als alles goed gaat misschien wel volgend jaar in de lente. Zo heb je een leuk bericht en dan weer een bericht als dit. Hoe ouder we worden hoe meer we afscheid nemen en je op het feit gedrukt wordt dat je zelf ook ouder wordt . We genieten zo lang we kunnen van elkaar en hopen toch nog heel lang samen te hebben. Maar we zijn mensen van de dag.