Föhn

Oostenrijk, Liezen

Freitag 2.oktober
Strak blauwe lucht, zon dus zeer snel warm met in de middag in de zon een 26 graden. Ik werd wakker gebeld omdat mijn arts ziek is en mijn therapie daarom naar maandag is verplaatst.
Theresa uitgezwaaid die dol enthousiast naar de Kindergarten ging met haar groente en omdat ze vandaag naar de Feuerwehr gingen.
Wij besloten om dan ook maar naar Liezen te gaan en in ieder geval kijken of er nog wat te scoren was bij de failliete Baumax. Zagen we net het klasje van Theresa van de Feuerwehr komen. Nou het was al behoorlijk leeg maar de waskom die we uitgezocht hadden was er nog en nu voor maar 26 euro. Helaas de kraan die we erbij gezocht hadden niet meer. Het is een probleem als je een boiler hebt om een kraan te kopen. Zo veel verschillende waren er maar alleen 4 modellen voor de niederdruck.
De bijbehorende sifon en zo kochten we voor 3 euro verder konden we niets meer vinden en maar gelijk nog een zak aarde meegenomen zodat ik mijn plantjes winterklaar kan maken. Even wat inkopen bij de Lidl en weer naar huis.
Dan een beetje verlaat middageten maar het stond wel al klaar want we aten de restanten van gisteren. Alvast wat planten gedaan .Dan een stukje met Jan meegereden naar de Billa want ik had nog steeds geen vlees voor de hutspot. Kwamen we onderweg Ingrid en Theresa tegen. Theresa op haar fiets. Bij de Billa heb ik maar een stuk Suppenfleisch gekocht en dan naar huis gewandeld. Jan is door naar zijn werk gereden en koopt op de terugweg bij de Penny een zak diepvriesbroodjes. Want die moeten dan gelijk naar huis gereden worden anders ontdooien ze . We eten ze graag en het zijn lekkere broodjes . Gelijk het vlees met de bouillon en de kruiden opgezet. Daarna de aardappels en de wortelen en de uien schillen en klein snijden.
Ja ja dat heb je zo als je van geboorte een Leienaar bent.
Morgen eten we hutspot!! Het huis geurt al naar de bouillon.
Jannick heeft de hele dag cursus en leren bij de Feuerwehr dus die heeft Theresa ook vast gezien. Vanavond gaat hij met Ingrid in Liezen steak eten ik dacht met de Wasserrettung . Dus straks komt de kleine spring in´t veld dus nu heel even tijd voor mezelf nemen.