winkelen

Nederland, Arcen

Zaterdag 25 juni

Het hoosde en het was grauw. We zaten als eerste aan het ontbijt dat begon pas om 8 uur.
De receptionist had ons gezegd je kan vroeg om 8 uur en tot 11 uur ontbijten. We moesten daar wel om lachen want vroeg is bij ons toch anders. We hadden eigenlijk vandaag naar Maastricht gewild maar de receptionist zei ons dat we beter naar Oberhausen konden gaan als we wilden winkelen Overdekt en groot en dat was ook zo. Jannick helemaal gelukkig want de eerste winkel die we tegen kwamen was Jack en Jones. Hij heeft dus een complete kledingline gekocht. Spijkerbroek, trui, overhemd, t-shirt en t-shirt met lange arm, sokken, onderbroeken en schoenen. Kan hij weer een jaar voort.

Er was daar ook een legowinkel en ik had nog een steentjes nodig om mijn treinen af te bouwen. Ik kon ze niet allemaal los kopen maar van de kleur die ik nodig had dus wel een heel bakkie vol.
Er was daar ook een of andere kledingwinkel waar buiten een hele lange rij mensen stonden die gecontroleerd naar binnen mochten, 2 eruit 2 erin. Het schijnt iets heel duurs te zijn maar het leek toch met die rij buiten op het vroegere inkopen in het Oostblok.
We hebben zo onze dag doorgebracht en toen we buiten kwamen hoosde het nog steeds.
We hebben lekker gedoucht en ons aangekleed om te gaan dineren. Dat was erg lekker en we hebben beide ervan genoten. Dan nog wat tv gekeken en onderzeil.

Jannick heeft nog steeds problemen dat hij zijn geld van MacD niet heeft gekregen en hij had weer gebeld willen ze hem afschepen met 500 euro voor 4 weken werken en de april dagen ook daarbij .
Dat is een lachertje, hij werkt 24 uur per week minimaal en dan in het weekend en ook nog avond en nachtwerk. Ook de datums dat hij gewerkt heeft kloppen niet en ook niet met wat in zijn contract staat. Hij is laaiend en voelt zich genaaid zegt hij. Dus op naar ander werk zoeken.

Daagjes Limburg

sorry mensen dat ik zo weinig schrijf, heb het een beetje heel erg druk want ik moet ook werken voor de kost.Maar op de site van mijn moeder kan je meestal wel uitgebreid alles lezen. www.molenaarruesink.waarbenjij.nu

Ik ben dus 24 juni vertrokken samen met mijn moeder naar Nederland. We zouden daar eerst een paar dagen in Limburg verblijven. Het Benelux kampioenschap skike stond op het programma en mijn moeder had een paar dagen een hotel geboekt in Arcen. Kom ik per toeval er achter (een mailtje kon er schijnbaar niet van af) dat het hele kampioenschap niet door ging. Dat was heel erg balen want nu hadden we al een hotel geboekt en dat echt pas op het laatste moment. Maar we hebben dan maar een paar dagen vakantie gehouden . Ik wilde graag naar het drielandenpunt in Vaals want daar was ik nog nooit geweest en we zijn een dagje naar Maastricht geweest en omdat het vreselijk slecht weer was zijn we in Oberhausen gaan shoppen. We hadden de auto geparkeerd liepen naar binnen en gelijk om de hoek een Jack en Jones winkel.
Een complete garderobe gekocht. Schoenen, sokken, onderbroeken, trui, t-shirts, spijkerbroek en overhemd. Weer voor een jaar klaar. Toch de dag nog wel kunnen doorbrengen. Dan zijn we op dinsdag naar de familie Buis in Apeldoorn gegaan waar we de rest van onze dagen gingen doorbrengen.
Jannick

25 juli 2011 17:29 | Door: Trudi Van harte gefeliciteerd van Imatech! Wat een gedoe allemaal en vooral die bureaucratie! Heel vervelend, maar ja, je bent er al bijna aan gewend. Dit is toch een leuke opsteker alvast. groetjes Trudi