Weer een week voorbij

Oostenrijk, Pruggern

De tijd vliegt, en de sneeuw ook ,zo ligt er 70 cm ,zo ligt er niets meer.
Had ik de vorige keer geschreven over het nieuwe ziekenhuis, er waren 5000 bezoekers geweest!
Jannick heeft per post zijn nieuwe loopschoenen en de kleding die nog bedrukt moest worden van zijn sponsor Hawa loopsport in Gouda gekregen.
Het ziet er super uit en hij kan het goed gebruiken nu het winterseizoen voor de deur staat.
We waren vrijdag bij de bank in Ramsau omdat Jannicks ÖSV pasje nog niet is aangekomen. Het is naar Nederland gestuurd maar de post die nagezonden wordt komt vaak gewoon niet aan bij ons. Dus hij krijgt een nieuwe. Wel heel toevallig dat we gingen want we kregen te horen dat ze al op zoek waren naar Jannick omdat ze ook zijn adres niet hadden. Op zaterdag zou er kleding zijn en of we dan ook om 11 uur konden komen.Nou daar ging onze planning om heel vroeg naar Salzburg naar Ikea te gaan.
Zaterdag en zondag was Jannick sinds de vakantie voor het eerst vrij van school en training.Dus we gingen gezamelijk naar Ramsau om de kleding op te halen.
Hij heeft een trainingsjas,trainingsbroek die helemaal losgeritst kan worden, een pully van Löfer gekregen, op zijn rug staat dan heel groot WSV Ramsau, en Sport Steiner dat is de sponsor.Jannick is ingeschreven bij de WSV Ramsau en kan dan in de vereinscup meedoen.
Daarna zijn we naar Salzburg gereden en hebben de kast voor onze koelkast en de oven gekocht.De deuren kunnen we overzetten.We hebben nog veel dingen van de keuken in Nederland staan.Het is een heel gepuzzel om al onze spullen weer en plaats te geven.
Via de eigenaar van het huis al iemand gevonden die de aansluiting van onze oven en kookplaat kan doen en de aansluiting voor de vaatwasser, en de afzuigkap naar buiten kan aansluiten.Hij woont ook op onze berg.Zo gauw we al onze spullen hebben kunnen we een datum prikken om het allemaal aan te laten leggen.Hier is alles met vaste aansluitingen en uiteraard krachtstroom voor het koken.We mogen het water gedeelte en het kookgedeelte van elkaar scheiden zodat ik niet op 1.80 m alles moet doen.
Ook kunnen we daardoor een afzuigkap naar buiten aansluiten want we stikken soms bijna bij dingen bakken.Het raam open is ook niet alles.
Zondag was ik niet lekker,diarree en maagpijn.
Vandaag alleen nog maagpijn. Jannick is vanochtend naar Tauplitz vertrokken voor een trainingsweek.Als er volgende week geen sneeuw in Ramsau is gaan ze weer een week weg naar Tauplitz.
Vanaf woensdag komt er weer sneeuw tot 800 meter.Het is hopelijk voldoende anders kost het wederom een hoop geld voor een trainingsweek in Tauplitz.
We hebben wel heerlijk een week zonder dat we vroeg eruit moeten of hem moeten halen.
Vandaag waren eindelijk de papieren van de auto aangekomen.En niet te begrijpen wat staat er?....................Hij rijdt op benzine.
Wij vinden het prima zo.