Bijna vervelend alweer super zonnig en warm

Slovenië, Čatež ob Savi

Theresa toch maar om 9 uur wakker gemaakt want die slaapt als een os hier. Aangezien ze haar oog moet afplakken en ze ook nog wat van de dag wil. Een beetje luieren in de zon en dan even wat brood water en ijsjes gehaald. Middageten en dan was het alweer bijna tijd om te gaan zwemmen. We zijn weer buiten gegaan want dat is wel super lekker. Het is nu heel rustig het lijkt soms of we de enige zijn in het water. Het is ook zo groot. Omdat er wind kwam zijn we uiteindelijk toch naar binnen gegaan en wat een pret er was animatie en Theresa was lange tijd de enige. Dus samen met de animateur had ze dikke pret. Toen er andere kinderen kwamen zijn we naar de glijbanen gegaan. Dan weer terug en een lekker ijsje eten. Dat is wel fijn dat bij Roan altijd een grote koelkast met een vriezer erbij is.
Ondertussen zijn ze hier op alle vrije plekken aan het tenten bouwen van Vacance Soleil. Theresa wilde alweer gaan fietsen maar wij willen even zitten nu we zijn tenslotte geen 18 meer. Af en toe flink aan de stok omdat Jan zo eigenwijs is. Hij heeft al zeker meer dan 10 keer vergeten het gas uit te doen en nu vraag ik het en dan wordt hij boos. Of hij slaat met de auto verkeerd af dus nu zeg ik hem waar hij op en af moet maar ook dan wordt hij boos. Er staan allemaal dezelfde tenten en het wordt nog moeilijker doordat het nu volgebouwd wordt. Ik heb ook al bij de verkeerde veranda boven gestaan tot grote hilariteit van de mensen die er ook om konden lachen. Fouten maken doen we allemaal maar hij niet en dat maakt het lastig. Vragen staat vrij maar ook dat wil hij niet en als ik het vraag is het ook niet goed. De kassa in de Lidl was kapot en we stonden al uitgepakt op de band. Ze wilde even bij een luikje en dan vraag ik Jan ga even een stukje achteruit nee hoor hij blijft staan dus nog een keer Jan een stukje achteruit dan kan ze er bij maar hij wordt boos en ziet niet wat we op dat moment van hem verwachten. Omdat hij zich aangevallen voelt en denkt dat ik hem wil weg hebben of zo. Maar hij draait zich ook niet om om te kijken. Een lastige man op dit moment. Hij voelt zich ook elke keer gelijk in zijn kruis getast , ik pak ijsjes en geef hem er ook een. Zit ik buiten mijn ijsje samen met Theresa te genieten komt hij buiten en vraagt moet ik het zelf pakken en ik nee want ik gaf je er net eentje. Nou dan krijg ik daar een bui over me heen en hij had het zelf weg gelegd maar is dat vergeten. Met een beetje acceptatie van zijn eigen gebrek zou het voor iedereen een stuk makkelijker gaan en ook voor hem zelf. Maar we gaan nog een dagje genieten morgen met of zonder de ups en downs.