Een rustige zaterdag

Samstag 17.Februar
Werd wakker en hoorde gelijk hallo Oma ik ben ook al wakker. Dus ik zei haar ik doe de tv aan maar eerst wil Oma even kijken. Nadat ik de uitslag van het dames skien wist en dat ik om 9.15 een samenvatting kon kijken mocht zij kijken. Oma ging eruit en Jannick kwam koffie drinken. Daarna was Opa klaar met douchen en kon Oma. Jannick en Ingrid gingen met Sabrina naar Liezen en ik kon aan Jannick nog een lijstje met dingen die ik vergeten was meegeven. Theresa bleef bij ons die vermaakt zich wel.
Nog een deel fotos ingescand want ik vond er nog bij van mijn reis in 1987 naar de DDR. Wel leuk om terug te zien. Middageten en dat was lekker en gezellig , Theresa is altijd zeer onderhoudend. In de middag een nieuw inscan klusje begonnen wat een flinke stapel was . Ingrid en Jannick kwamen terug en alle boodschappen voor mij erbij. Nog even koffie drinken en dan ging iedereen weer ook Theresa ging naar beneden. Maar wel nadat ze ons medegedeeld had dat ze wel komt slapen.
Omdat Jannick om 17 uur een Eisstockschiessen had in Gröbming gingen wij ook kijken. Ingrid besloot ook om met de kinderen mee te gaan. Het was een wedstrijd tussen het RK en Feuerwehr Gröbming. Een poosje staan kijken. We hoorden een gerommel en typisch geluid en toen bleek er een lawine af te gaan. We konden het zien vanaf de Eisstockbahn , het heeft de hele dag gedooid en er is veel sneeuw .
Leon een vriendje van Theresa bleek een kleine Eisstock te hebben speciaal voor hem gemaakt dus Theresa wilde ook zo graag een keer. Dus ik zei haar vraag aan Leon of je ook een keer mag gooien. Komt ze naar me toe i trau mi nicht en dan hij geeft het me toch niet. Ik als je het niet vraagt weet je het ook niet. Maar ze mocht wel van hem gooien. Later gingen ze naast de baan samen op een stuk ijs samen gooien. De eerste ronde verloor het RK waar Jannick de Moar was. Toen had ik rugpijn van het stilstaan en het werd koud dus Jan en ik zijn terug gegaan.
Later kwam de rest van de familie terug en ja hoor Theresa kwam bij ons een broodje eten en zit nu tv te staren bij het Sandmännchen. Ze blijft dus ook slapen. Gezellig.
Een foto gevonden waar het volgende bijstond:Wie schon im Vorjahr matchte sich eine Mannschaft der Feuerwehr Gröbming mit dem Roten Kreuz Gröbming beim Eisstockschießen auf der Gröbminger Eisbahn.
Das Bratl sowie den Wanderpokal konnten wir uns in einem harten Wettkampf erneut sichern.
Vielen Dank an das Rote Kreuz Gröbming für die tolle Zusammenarbeit!