De Nederlanders komen aan

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

zondag 18 januari 2009
Het was weer mooi weer en we waren vanmorgen even bij het stadion gaan kijken.
De meeste Nederlanders weer gezien of gesproken. We zagen een groep met de cursus in de verte bezig. Aan de stem hoorden we dat het Machiel was die de les deed. Verder herkende we eigenlijk op die afstand iemand. Tot dat we iemand keihard hoorde roepen “ik heb jouw hagelslag meegenomen” dat was dus Peter de Wit!
Een jaar gaat eigenlijk heel snel voorbij, sommige hebben we nog niet zo lang geleden gezien anderen echt een jaar geleden.
Jannick had vanmorgen in Hochfilzen een 9e plaats op de biatlon sprint. Hij had 0-3 geschoten. De 3 is eigenlijk te veel.
De getallen geven de schietfouten aan.
Felix Waldhuber was 5e en Jannick zat nog geen 2 minuten achter hem dus hij komt hem steeds dichterbij. Vorig jaar was het echt een groot gat.
Jannick was even langs huis geweest en er stond een pakketje voor zijn deur. Hij had met het Kid Rock concert een telefoon gevonden die hij had afgegeven bij de politie. Ze hadden gevraagd wil je vindersloon, nou ja als ze iets willen geven altijd.
Zat er in de doos een doosje hele dure bonbons, 2 beeldjes een beschermengel en een geluksbrenger. En ook nog 20 euro en een bedankbrief. Dat is toch wel heel erg aardig en Jannick was er blij mee. Dus soms krijg je ook leuke post.
Jan had gisteravond een hele zak met allerlei lekkere broodjes, met en zonder beleg, krapfen meegekregen. We eten dus al vanaf gisteravond luxe broodjes met de meest heerlijke belegsoorten. Het was allemaal over en ze hadden alles verdeeld. Vorige week had hij al 2 metalen bakken met zakken aarde en bloembollen meegekregen. Ik heb ze gelijk in de aarde in de bakken gedaan en ze moeten nu nog een poosje in het donker staan. Maar de eerste komen al uit de bol. Blij zijn met kleine dingen, maken geluk.