Een onrustig begin van de week.

Vanmorgen voor de wekker wakker, Jan was al opgestaan want die ging Theresa wegbrengen. Ze had bij ons Nederlandse boeken uitgezocht om mee te nemen naar school dus extra zwaar alles om te dragen. Deze week is projectweek , de Nederlandse, Litauwse ,Deense partnerschoolleerkrachten komen deze week op school bij hen. Als ze over internet gezamelijke lessen doen gaat dat in het Engels. De lerares had aan Theresa gevraagd om Nederlandse boeken mee te nemen.
Bij mij ging de telefoon en ik neem aan en er werd al opgehangen. Het was Ingrid. Bij terug bellen nam ze niet op. Later een berichtje dat ze Jannick al te spreken had gekregen. Alles weer anders dan afgesproken. De begeleidster van Sabrina is ziek, daarom mag ze niet naar de KIga. Dus Sabrina blijft hier en Theresa mag daarom ook uit school naar ons komen. Meli is thuis en ik weet dat ze aan het eind van de morgen therapie heeft.
Jannick en Ingrid hebben hun gerechtstermin om half 10 in Schladming. Nieuwsgierig hoe dat loopt.
Na lang wachten kwam Jannick thuis en nu afwachten , het ging hoofdzakelijk over de schuldvraag. Ingrid liegt glashard voor het gerecht. Jannick vermoed dat de schuldvraag gedeeld gaat worden. Verder wil Ingrid het huis verkopen. Dan staan wij dus gewoon allemaal op straat en ook al houdt zij daar nian over. Ik vind het maar gek dat een rechter alles in het voordeel van een vrouw kan beslissen. Ze betaald geen cent maar wil wel alles hebben inclusief alimentatie voor zichzelf, ze heeft al alimentatie voor de kinderen toegesproken gekregen. Ze wil stoppen met werken . Als de schuldvraag bij beide gelijk is dan krijgt ze geen alimentatie en zal ze dus doorzetten om het huis te verkopen. Ook heeft ze ook vandaag weer allerlei scheldwoorden die ik niet ken (zelfs Jannick wist de betekenis niet) op tafel gelegd en die zou ik gebruikt hebben. Ze wil mij dus duidelijk buiten gevecht hebben. Voor de rechtbank telt niet dat ik de helft van de hypotheek elke maand betaalde en nog doe. Dat Ingrid ook al is ze betaalplichtig niet betaalt en al lang niet is ook allemaal in orde. Ik begrijp weinig van het gerecht hier. Ik kan als het gerecht toestemt om het huis te verkopen mijn rechten klagen en geld eisen.
We wachten maar weer af hoe het verder gaat. Ze kwam de kinderen ophalen en zegt dan tegen Jannick dat ze helemaal niet wil dat het huis verkocht wordt. Terwijl het in de verhandeling daar over gesproken wordt door haar advocaat. De Rechterin zegt dingen die niet kloppen , ik heb het nagezocht geen idee waarom een advocaat daar niet tegen in gaat- WE gaan maar door met ademhalen.
In de middag waren Jessi en Dominik beneden. Ze vroegen nog of wij mee kwamen eten maar wij hadden al gegeten. Wij aten kibbeling met frites en zij gingen vissticks met frites en groente eten. We waren het aardig einig.Nog blijven koffie drinken en dan naar boven. Ik heb als een gekooide leeuw heen en weer gelopen. Ik moest ergens mijn onrust kwijt.