Dat was een dagje LKH Brück

Oostenrijk, Bruck an der Mur

Op tijd wakker en gelijk opgestaan want om 8 uur ging ik met Ingrid, Theresa en Sabrina naar Brück an der Mur naar het Landes Kranken Haus waar Theresa een afspraak bij de Sehschule had om half 11. We waren mooi op tijd om 10 uur daar. Duurde nog wel voor ze aan de beurt was.In die tijd deed Sabrina haar broek vol en Ingrid verdween met haar en kwam terug met een natte broek. Had Sabrina flink haar best gedaan en ook nog op de broek van Ingrid gepoept. Dan weer wachten en ik ondertussen met Sabrina gaan wandelen en een kop koffie met een broodje gaan eten. Toen we terug kwamen moest Theresa ook weer wachten en gingen we weer terug naar het restaurant en daar bestelde Ingrid Gulashsuppe voor Theresa en een Karotten Ingwerssuppe (wortel gember) voor haar zelf dat was een enorm bord voor beide en zo lekker en goed , absoluut geen ziekenhuiseten. Dan weer terug en ik met Sabrina een poos naar buiten in het ziekenhuispark wandelen. Bij ons sneeuwde het en heel erg koud. Hier was het wel somber met af en toe een flauw zonnetje , de wind was ook heel erg koud maar het was er meer lente door het uitlopen van groen dan bij ons.in de bergen. Ingrid noemt het daar heuvelland. Ik kwam terug en kwam Ingrid net met de arts naar buiten en ze moesten naar de afdeling oogchirurgie en gelukkig mochten we op voorspraak gelijk naar binnen en moesten we niet alweer wachten. Tijdens het wachten op Ingrid en Theresa deed Sabrina weer haar broek vol dus toen Ingrid weer kwam en zei we kunnen naar huis was het toch eerst Sabrina nog een keer verschonen.
Maar het is schokkend wat er daar uitkwam. In Salzburg hadden ze gezegd dat Theresa uitbehandeld was en dat ze niets wilden opereren. Hier bleek dat Theresa een verkeerd brillenglas heeft aan een kant , het is heel zeldzaam als een kind van deze leeftijd een oog verziend en een oog niet van dichtbij kan kijken. Ze had een bril met glazen voor beide veraf dus met bril zag ze nog slechter dan zonder. Ook moet Theresa nu weer gaan afplakken maar alleen het goede oog en niet allebei de ogen om de beurt. Ze gaan nu eerst afwachten wat een ander brillenglas en het plakken gaat doen al kan ze met het slechte oog niet beter gaan zien omdat het er in aanleg niet is dus geen verbinding met de hersens iets wat had moeten sluiten is open of gespleten gebleven schijnen ze niets aan te kunnen doen. Ze kan dus wel iets zien met dat oog en volgens de artsen in Brück kan ze beter zien met haar ogen dan ze in Salzburg gezegd hebben. Maar ja als je van dichtbij niets kan zien omdat je dan ook nog het verkeerde glas hebt.
Op de terugweg bleek er in Brück een Action te zitten , ik had het niet gezien maar Ingrid dus hop gelijk er heen. Beide flink inkopen gedaan. Met de printerinkt voor mijn HP printer en mijn gehoorbatterijen heb ik al 120 Euro bespaard. Dan had ik nog een geheugen kaartje nodig kost hier bij ons tussen de 30 en 50 Euro voor 32 GB en nu 10 Euro. Dan nog allerlei lekkers ingeslagen en hebbedingen, wc borstels voor 59 ct, drinkflessen voor 99 ct, maar ook speciale reiniger voor drinkflessen, een kattenspeeltje , kattenbrokjes die ze heel erg lekker vinden, fotolijst die ik nodig had, en ga maar door. Ook Ingrid was te keer gegaan we waren beide tevreden. Dan toch eindelijk naar huis gereden en we waren tegen vijven weer thuis. Allemaal gaar van de lange dag. Over 3 maanden gaan we weer en uiteraard staat er dan weer een bezoekje aan de Action op het programma.
Thuis het kattenspeeltje uitgepakt en Felicia ging gelijk met de kattenrol/tunnel aan de gang echt lachen, dit is een kleintje we hadden eerst een hele lange die ligt nu al een hele poos buiten op het balkon en daar zitten extra gaten door hen zelf erin gemaakt in.
Ik had er ook 2 warme kant en klaar maaltijden meegenomen , lekker kipsate met rijst dus konden we ook snel wat warms eten.
Jan was vanmorgen naar de huisarts geweest , zijn papieren waren in orde , mijn recepten had hij zelfs al bij de apotheek gehaald meer de verwijzing had hij niet goed begrepen en dus ook niet gekregen voor mij. Dus ik ga morgenvroeg wel naar die speciale fysiotherapeut maar breng de verwijzing wel na. Je kan een verwijzing hier alleen gebruiken binnen 14 dagen maar bij veel moet je een afspraak maken en dat duurt zoals dit langer dan 3 maanden en moet je alsnog een verwijzing nieuw gaan halen. Meestal heb je wel tijd als je een afspraak krijgt maar nu werd Ingrid gisteren gebeld en ik moet morgenochtend. (Sabrina heeft daar ook fysio dus had Ingrid mij aangemeld)
Dan kwam ook nog even Trixi voorbij en die kwam vragen of Dominik ipv de afgelopen weekenden dat hij er niet was maar wel betaald was nog na de pasen 2x 2 dagen mag komen. Anders moet hij heel lang van school missen en komt pas 8 april terug uit Hongarije. Ze heeft een huis geregen in Moosheim een gemeentewoning en is zielsgelukkig ze krijgt waarschijnlijk na de pasen dan de sleutel. Nu heeft ze 1 slaapkamer waar ze met Dominik samen slaapt. Het huis is overal aan de onderkant tot 50cm hoog overal beschimmeld. Maar dus woonruimte van een particulier. Nu krijgt ze het dubbele oppervlakte met een extra slaapkamer, een garage en een bergruimte voor dezelfde prijs. En krijgt Dominik een eigen kamer, wat wel fijn voor hem is want hij gaat wel in September naar de Volksschule.