Eggnog tijd

Zaterdag
Vanmorgen om 5 wakker van de buikpijn , na toiletgang toch weer ingeslapen tot 9 uur. Dan wat tv gekeken en opgestaan. Ik ben nog erg moe.
De sneeuw is bij ons weg . Na een ontbijtje eerst een kop koffie voor mij maken.
Ik zag gisteren dat de Eggnog weer in de winkel staat dus ook meegenomen. Ik vind het zo lekker vooral met een scheut rum erin. Ook de Ramazotti was in de aanbieding en als je goedkoop boodschappen doet houdt je wat over voor iets lekkers. meestal als het koud is en dan een glaasje voor het slapen gaan. Alemaal winterdingen.
Het is doodstil in huis , ik denk dat Meli slaapt na haar nachtdienst. Jan staat nog onder de douche.
Omdat ik gisteren het bed afgehaald had en alle was gedaan had heb ik nu niet veel te doen. Nog wel het badkamerkleed en douche gordijn wassen.
Het is iets warmer dan gisteren en nu een graad of 6 maar dichtgetrokken en geen zon.

Zondag
Een zeer rustige dag en veel geslapen. Slappie een van de konijnen is toch weer foetsie. Tja we hebben er alles aangedaan.

Maandag
Vanmorgen om half 10 wakker en uiteraard lag Jan nog op een oor. Ik werd helemaal gek van de katten dus hem wakker gemaakt en eruit gestuurd. Ik ben dan gaan douchen. Men kan wel zeggen doe niet zo veel maar alles blijft wel altijd aan mij hangen.
Ik voel me nu vandaag wel fitter en ik ben de erge schouder en nekpijn kwijt. Het is prachtig mooi weer blauwe lucht en uiteraard de zon. Dan voel je je gelijk al veel beter.
Jan ging stofzuigen en ik ben gaan dweilen want het zag er niet uit. Daarna was ik uitgeteld. Jan snapt niet dat er iets van hem verwacht wordt op momenten dat ik het niet kan. Het is dan letterlijk dweilen met de kraan open. Ik sta te wachten met de deuren open zodat het snel en goed droogt dan loopt hij er doorheen en kan ik opnieuw beginnen. Want die voetstappen van zijn huisschoenen zijn niet schoon. Mijn medicijnen aanvraag wordt pas vanmiddag als ik geluk heb verwerkt. De huisarts had vakantie tot vanmiddag.
Ik heb vanmorgen courgettesoep met spekjes gekookt. Daar doen we het maar mee. Vanmorgen had ik nog een zelfgemaakt puddingbroodje dus Jan heeft geen klagen.Ik wil straks een rondje buiten gaan maken, even genieten van de zon.
Om half 5 komt Theresa omdat er Nederlandse school online is. Ze mocht niet vanuit school direct komen. Dan moet ze voor een uurtje naar ons toe lopen. Jan brengt haar dan wel met de auto terug.

Theresa werd om half 5 gebracht en had haar Nederlandse les. Ze at nog snel een kom courgettesoep en vroeg oh Oma kan je die ook kopen als ik hier ben? Dus ik zei haar die heb ik zelf gemaakt , oh Oma zo lekker. Ik wilde precies om half 7 bellen dat ze klaar was toen Ingrid al belde en ik haar zei dat Theresa klaar was. Ze werd opgehaald. In ieder geval met een volle buik naar huis.

Heerlijk, eggnog met rum. Vooral warm!