Hehe we zijn er

Kroatië, Baska

Vanmorgen om 7 uur eruit en de planning was eigenlijk 9 uur weg Maar dat haald we niet. Ergens na half 10 op weg en eerst nog even Geld halen en broodjes. Dan echt op weg. Ook al is het in Kilometers niet super veel je doet er best lang over en vooral het deel in Kroatie gaat zo 40km dan ongeveer 10 meter Verder 80 km weer 10 km Verder 20 km en alles daar tussen in. De Navi kende het adres niet en ook de Camping niet dat leverde dus Problemen op . Ik heb Baska ingegeven en als we daar in de buurt waren kon ik met Google Maps op mijn telefoon het adres wel vinden. De Camping heette vroeger anders. Het schijnt sinds vorig jaar van een ander te zijn die grootschalig alles vernieuwd . De buitenbaden zijn pas over een week of 2-3 klaar Maar wij mogen gebruik maken van de baden in een hotel naast de Camping. Een nieuwe receptie van de Camping met prima geschoold personeel die Engels en Duits spreken en zeer behulpzaam. De mevrouw van Roan heet Maja en spreekt zeer slecht Engels en Duits en geen Nederlands. We zitten in een soort Glamping tent. Wel groot met houten Veranda en eethoek buiten en bank.
De Camping ziet er zeer goed uit Maar het meeste is dus nog dicht of niet klaar. We zitten vlak bij een achteruitgang naar de Promenade en het strand. We reden met prachtig weer thuis weg en voor Villach kregen we noodweer met heel veel regen en onweer. Dat duurde tot vlakbij llubljana. Dan afwisselend zeer mooi en warm en regenbuien. In Kroatie zeer warm en zonnig. Bij het laten zien van de tent rook ik gelijk gas bleek er een gaspit open te staan en de hele tent vol gas. Alles open gezet maar je zou met je sigaretje binnenkomen. Dan zijn we een beetje gaan verkennen en zoals je ons kent nehmen we eerst de verkeerde kant en dan de goede. We konden eerst absoluut niet plaatsen waar de zee was. Een hele leuke en moooie gezellige Boulevard met eethuisjes kraampjes zowel bovenlangs als een deel onderlangs langs het strand. Het was wat heiig Maar het ziet er mooi uit. Ons eerste ijsje gegeten en dus ook al genoten. We waren al te laat voor het supermarktje dus morgenochtend even gaan kijken. Gelukkig had ik gisteravond nog een grote stapel pannekoeken gebakken en stroop meegenomen du we hoeven geen honger te lijden. Op de Camping nog niet klaar. Het toiletgebouw waar we vlakbij zitten is wonderschoon prachtig aangelegd met alle voorzieningen inclusief wasmachines en drogers. Toiletjes voor kinderen , jongetjes en meisjes Toiletten. Dames en herendeel , om af te wassen of om handwasjes te doen. Haardrogers zag ik er ook en uiteraard wastafels. Om half 9 ben ik Theresa bedklaar gaan maken. Dan mocht ze een DVD kijken . Een radio heb je niet nodig want er is zeer luide muziek ben nieuwsgierig tot hoe laat. Maar ik heb zo waar Internet in de tent. Dus snel wat schrijven en de eerste indruk van de Camping en omgeving.
Dan wilden we de tent afsluiten tja wat we ook deden de deur ging niet dicht deden we de ene kant eerst dan ging de andere kant niet of andersom veel te veel spanning. Ik heb gebeld en ze zijn het komen verhelpen. Jan wilde koffie zetten er was wel een filter maar geen kan en aan de onderkant een heel lange tuut van het filter dus op het kopje ging ook niet. Heeft ze ook gelijk voor ons gehaald. Het is nu zeer vochtig buiten maar nog niet echt koud. Wel nu een trui aan gedaan.

Ziet er goed uit, een hele fijne vakantie