ÖM Sommerbiathlon

Oostenrijk, Hochfilzen

Vandaag om 5 uur opgestaan, ik werd om half 7 in Schladming opgehaald door Wolfgang.
Het weer is omgeslagen en het is koud, nat en veel wind. De ÖM sommerbiathlon op rolskies in Hochfilzen. Een heel zwaar parcours in de winter maar nu op rolskies nog erger.
In Hochfilzen was het gelukkig droog. De start was al om 10 uur en ik had nummer 9 dus was al snel aan de beurt. Het ging totaal niet en ik ben nog niet klaar voor de winter. Het is nog te vroeg. Niet alleen voor mij want ook veel andere winteratleten zijn niet klaar. Felix startte niet want was niet fit, Ulla startte niet want die had iets aan haar duim, David was gestart en is uitgestapt omdat hij op de verkeerde schijf had geschoten. Iris was net zo slecht als ik en vroeg aan mij “had jij ook met de rolskies in gauwgom gestapt?’ Want zo voelde het om net wielen 9 op de baan te zijn. Ik heb vreselijk slecht geschoten maar Wolfgang zei dat het niet erg was en dat het van de winter wel beter zal gaan . Als het goed is ga ik vanaf deze week weer met Sergei trainen en die heeft instructies van Wolfgang waarop hij met mij moet trainen. Ook was de wind voor mij een probleem , ik durf in een wedstrijd niet de afstelling te veranderen , daar heb ik te weinig ervaring mee. Verder vindt Wolfgang dat ik te veel train en dat het eruit zag alsof ik overtraint ben. Wolfgang heeft veel ervaring met Iris,Felix en Ulla. Dit in tegenstelling tot Erik die vindt dat ik te weinig train. De trainers van de school vinden ook dat ik te veel train.
Het gevoel dat ik te veel train had ik zelf ook al. Ook vindt Wolfgang de school belangrijk en dat ik daar zeker niet op moet bezuinigen. Toen we naar huis gingen gooide Wolfgang zijn autosleutels naar me en zei jij rijdt. Ik vroeg hem waarom en hij zei “ik ben moe” Hij heeft ook onregelmatige diensten als Polizist. Hij heeft me lekker zitten pesten onderweg met het mag wel een beetje sneller enz. Iris reed ook mee terug. Om half 4 weer thuis , lekker douchen en verder niks. Jannick

Jannick had vandaag wedstrijd in Hochfilzen. Een zomer biatlon wedstrijd op rolskies. Om 5 uur opgestaan en Jan heeft hem naar beneden gebracht waar hij opgehaald werd door Wolfgang.Hij heeft echt een zeer slechte wedstrijd gelopen en geschoten.Maar niet alleen hij, er zijn er die zijn uitgestapt en die niet ens gestart zijn.
Het weer is van 30 graden en zonnig naar 15 graden met wind en regen.