Stille zaterdag

De naam Stille Zaterdag verwijst naar het feit dat op die dag de klokken niet luiden tot aan de paaswake.
Vanmorgen pas om half 8 wakker , nog wat dutten en dan wat tv gekeken. Tegen 9 opgestaan, Jan ook wakker gemaakt. Bedden afgehaald en de eerste was erin. Gelukkig schoot op tijd in mijn gedachten dat ik brood moest ophalen bij de Steflback. Dus samen met Jan heerlijk in de zon aan de wandel. Ik kan dan zo van de zon genieten. Na het brood ophalen belde Jannick, hij vroeg eten we 2e paasdag ook bij jou? Ik zei hem dat mag maar dan moet ik even nog wat inkopen doen. Hij zei ja dat is ons probleem ook al dat we niets voor 2e paasdag hebben. We zouden bij jou komen ontbijten en verder hebben we niets geregeld.
Dus mijn eetplan wijzigt ook.Dan met Jan samen doorgelopen naar de Spar waar ik wilde kijken of ze raclettekaas hadden. Zowaar hadden ze dus kaas meegenomen. Dan naar huis want ik wilde eerst kijken wat ik voor vlees in de vriezer heb. Dat was genoeg dus ik hoef niet nogmaals de deur uit. Dan gaan we dus op paasmaandag racletten.
Dan in de middag de paastafel in de keuken gemaakt. Tussen de middag heb ik tosties gemaakt.
Later op de middag aan het eten begonnen, eerst een voorafje van rosbief met dillesaus dan de gekookte mosselen met knoflookbrood en dan straks want we zitten nog al vol gegeten een stuk van de paastaart. Daarbij hebben we samen een fles sekt opgemaakt. We mogen niet klagen.
Jannick en Meli werkten bij IPC en dan later naar Singsdorf naar de Oma van Meli. Die wilde graag naar de Fleischweihe dus gaan zij met haar.
Nog een hele avond voor ons.

Prettige Paasdagen samen allemaal, geniet van elkaar en van de natuur deze mooie dagen, groetjes Ruud en Christina