Kerstavond

Vanmorgen lekker blijven liggen met wat tv. Dan opgestaan en alle ochtend dingen. De bedden afgehaald en de wasmachine aan. Vaatwasser gevuld en aangezet . Gordijnen open en een kop koffie. Een beetje opruimen en Jan gevraagd om te stofzuigen.Alle kaarsen aan , de kerstboom aan en genieten. De Alexa speelt kerstmuziek lekker klichee. Dan heb ik een taart gemaakt met speculaasbodem . Aan Jan gevraagd hoe hij zijn biefstuk wil eten. Dat wordt dus met gorgonzola.
Voorgerecht wordt Vitello tonnato.
Hoofdgerecht biefstuk met gorgonzola, frietjes, salade
dessert tartufo ijs
Jannick en Meli brengen de dag samen door en Meli heeft nachtdienst. Dus voor ons een rustige Heilige Abend.
Het weer is echt zot nu vrij warm met 8 graden maar zo waar droog. Er waren veel Murabgangen. Ramsau alleen bereikbaar over Leiten, Serpentine en Rossing dicht.
De B320 is afgesloten voor een deel. Bij Worschach ook een Murabgang. Die kan nog dagen duren. In Öblarn ook abgangen.
We zien wel wat er nog meer komt. Net kwam alweer stormwarnung binnen.