Weer een dag overleeft.

Vanmorgen werd ik om half 7 wakker van Sabrina. Haar tussen ons ingelegd en tot half 8 hebben we nog wat geslapen. Dan lagen we ondertussen eerst Jan dan Theresa dan Sabrina en dan ik met naast me onder de dekens erbij gekropen Fiep. Volle bak uh bed.
Ontbijt voor de dames gemaakt en dan ik onder de douche dan was Jan aan de beurt. De dames later ook aangekleed.
Dan kwam Jannick en zei dat Gabi zou komen en Jannick had voor Sabrina de triptrapstoel bij zich. Dat doorkruisde mijn plannen want nu kon ik niet naar Schladming om de gril te kopen. Maar Jannick gaat morgen weer werken en neemt hem dan mee voor mij uit Schladming.
Gabi ging in de keuken aan tafel met Sabrina werken en daarna hebben we nog een poosje gekletst. Het was vandaag de eerste keer dat ze maar 2 dingen met Sabrina heeft gedaan en dat Sabrina vol geconcentreerd was. Een enorme vooruitgang en het is gewoon goed dat Sabrina en Ingrid even uit elkaar zijn. Sabrina heeft bij ons geen kans om de hele dag aan een van ons te hangen want we zeggen gewoon kom ga spelen en dat doet ze ook braaf. Vanmorgen wees ze op de Ikea Poang stoel dus ze wilde erin zitten ok, dan zat ze en wees op haar beker ok dat kan ook en dan op de tv en de afstandbediening. Dat laat ik haar verschillende dvd´s zien en ze wijst er dan eentje aan. Dat geeft haar zelfstandigheid. Gabi zei ook dat Sabrina de stress van Ingrid overneemt. Het is goed als ze weer gaat werken en een beetje afstand kan nemen denk ik maar dat duurt nog zeker 4 maanden.
Middageten en ook Jannick at een koppie soep mee , ik had tomatensoep van de Landena best lekker maar toch niet helemaal Hollandse.
Dan had ik poffertjes en Theresa wilde wel wat maar niet echt eten. Ze heeft denk ik kiespijn en wil het niet zggen omdat ze dan naar de tandarts moet. Ze heeft een kies die was afgebroken en er zitten nog stukjes erin en de kies ernaast wakkelt. Ze zegt steeds dat ze hoofdpijn heeft maar ze wil niks vast eten maar wel bv soep.
Vanavond ging ik spullen halen om tosties te maken en moest even struinen bij hen in de koelkast en Ingrid zat op de bank. Ook de gril mee naar boven genomen . Hopelijk heb ik er morgen zelf eentje. Met Ingrid overlegt en die heeft de tandarts gebeld en ik kan woensdagmorgen met haar komen. Ik durf zelf niet aan de splitter te trekken omdat ik niet kan zien wat er nog onder zit. De wakkelkies ernaast komt er ook steeds tegen aan.
Sabrina had eindeijk haar broek vol gepoept en dan is het ook heeeeeeeel veeeeeel. Vanmorgen voor het ontbijt had ze een grote beker met drinken leeg gedronken en ik dacht toen al dat moet toch helpen.
Eind van de middag tosties gemaakt en daarna zijn ze bedklaar gemaakt , Sabrina mocht tot 7 uur het zandmannetje kijken en dan naar bed. Theresa mag nog wat langer maar ik heb haar gezegd dat ze ook op tijd gaat slapen. Maar tot 8 uur gaat het wel.
Wij zijn weer blij dat we nu even ongestoord kunnen zitten. Ook al zijn ze beide erg lief het vraagt toch wel wat van ons.
Kom ik er net achter dat Ingrid wel een tandarts afspraak gemaakt heeft voor woensdagmorgen maar om 10 uur komt Gabi voor Sabrina. Zelf denkt ze dat ze dan goed genoeg is om Sabrina dan even te hebben tot Gabi komt.