Dagje winkelen

Ik werd wakker om half 7 , even eruit en het raam dichtgedaan want het waaide hard. Dan in slaap gevallen tot 8.
Opgestaan en alle ochtendgebruiken. We besloten om naar Liezen te gaan want we hebben vandaag de tijd aan ons zelf en hoeven met niets rekening te houden.
Aangezien we toch voorbij Stainach kwamen zijn we eerst naar de Landena gegaan. Ik vroeg aan de man kijk ik niet goed of is er geen kattenvoeding. Nee zei hij het is er niet dus ik vraag hem wat zeg ik nou tegen mijn katten. Liep hij met mij mee en vertelde dat ik alle hondenvoerblikjes kan gebruiken maar andersom kan je geen kattenvoer aan een hond geven. Hij noemde de naam van een stof die wel in kattenvoer zit maar niet in hondenvoer en verder is het gelijk. Dus ik heb nu blikken vis meegenomen en kijken of ze het lekker vinden. Het zijn allemaal hoogwaardige voedingsmiddelen en ook niet de goedkoopste. Voor ons zelf wat voorraad meegenomen want ze hadden nog tomatensoep dus 12 stuks, en nog grote blikken met Kartoffelgulash en een of andere bonenschotel. Je kan ze tot eind 2023 eten dus dan heb je tenminste wat staan . De tomatensoep overleeft niet zo lang want dat eten we graag en het is net genoeg per blik voor ons 2 een kop. Ook hadden ze nu stracciatella Topfen van de Jumbo soms zie je dus echt Nederlandse producten voorbij komen die ze niet eens in Oostenrijk verkopen.
We gingen eerst naar de Lidl en tot mijn vreugde hadden ze daar ook 1 griller. Die daar op mij stond te wachten. Van de Lidl naar de Action en daar van alles en nog wat aan kleine dingen gekocht. Dan naar de Möbelix om wat koffie latte macchiato glazen te kopen want ik had er de afgelopen tijd 2 gesloopt dus nu maar 4 bij gekocht. Kan ik er weer laten vallen. Het was intussen half 1 dus wat gaan eten bij een nieuw iets . Het heet geloof ik el peso en het ik een klein maar schoon en net lokaal en je kan er van alles eten Mex, Italiaans, en de kebab dingen. We hadden een Kebabbox dan krijg je zo´n kartonnen bak met sla patat en kebab en saus. Als je daar eet etten ze het netjes op een bord en krijg je een echte vork erbij. Vriendelijke bediening en ze hebben ook een terras. Voor de snelle hap en ze brengen het ook rond in de omgeving. Het had ons beide gesmaakt en dan weer op weg want ik wilde bij de Mediamarkt voor een vaatwasser kijken , je kon er helemaal 3 bekijken en ik vroeg of ik dan kon bestellen en ja dat kon. Zie ik op de bon dat er 60 Euro bezorgkosten bij komt dus afgebroken . Bestel je zelf via internet bij de Mediamarkt dan wordt er gratis bezorgd. Te gek voor woorden.
Dus ik hoop dat mijn internet goed genoeg is want ik kan al dagen niet het internet op de tv gebruiken en op mijn pc is het ook problematisch. Maar dan kan ik mijn telefoon als hotspot gebruiken.
Vandaar nog naar de Penny en daarna was ik het zat en was het ook al 15 uur geworden. Thuis zag ik dat ik vergeten was dat er vismarkt bij de Spar was en normaal ga ik altijd lekkere salades kopen en Narrenköpfe een soort moorkoppen en dan gekleurde sprinkels erop. Door alle zieken in huis vergaat de Fasching een beetje aan ons voorbij .
Thuis alles opgeruimd in de kasten en aan de koffie helaas zonder de Narrenköpfe.
Het was super mooi en zonnig weer en je krijgt er lente gevoelens van.