Wat een hondenweer

Oostenrijk, Liezen

Nog steeds hevige regenbuien en veel rampgebieden in Oostenrijk. Wij kwamen gisteren thuis en toen gingen de sirenes en van Jannick hoorde ik water afpompen op de B320. Ik schreef gisteren al dat we heel veel water onderweg hadden.
Vanmorgen was ik wel wakker voor de wekker maar het viel me wel zwaar om op te staan. Maar Jan moest om half 9 weer bij de longarts zijn in Liezen. Dan blijkt dat ik wel gelijk had en Jan dus snurkt en ook minstens 10 maal per uur zijn adem kort afzet en een paar keer per nacht langdurig. Maar met deze resultaten zit hij op de grens. Dus ik zei de arts dat eigenlijk sinds zijn Schlaganfallen het heel erg was en dat het sinds 1 1/2 halve week van de een op andere dag heel veel beter gaat. Dan kijkt hij mij aan en vraagt Schlaganfallen?? En ik ja en hij meerdere ? en ik ja. Zegt hij daar heeft uw man niets over gezegd. Dan blijkt dat erge snurken de reden kan zijn dat Jan Schlaganfallen gekregen heeft. Eerst moest Jan na een jaar terug komen maar nu heeft de arts gezegd ik laat het open, als het weer erger wordt terug komen. Wordt het een beetje erger een afspraak maken duurt 4 weken en als het veel erger wordt de huisarts laten bellen. Dus weer terug en Jan gelijk naar de huisarts want hij zou nog uitslagen krijgen. Jan heeft absoluut geen hartflimmeren dus daar is het definitief niet door gekomen. Ook de huisarts zei dit is een belangrijke ontdekking want dit kan de oorzaak zjn. Verder waren alle bloedwaarden super goed en ook zijn lange tijd suiker. Het enige is dat zijn schildklierhormoon is verhoogd en die stuurt ze door naar de internist. De HNO arts heeft een slaablab aanbevolen en de longarts nu ook. Dus ik ga even kijken hoe en wat de HNO stelde Schwarzach voor en de longarts Leoben. Het probleem is dat ik mee moet en dus moet kijken waar ik schappelijk kan overnachten. Want Jan heeft niets, geeft nooit antwoord ergens op en dat is alleen maar erger geworden- Dus ik moet elke keer de artsgesprekken doen. De huisarts schrijft alles in zijn boekje zodat ik kan zien als er iets veranderd en ik schrijf het ook op als ik niet mee kan.
Hij is wel eens een beetje pissig dat ik er op toe zie dat hij zich overal aan houdt maar het resultaat is goed. Ook mag hij absoluut geen alcohol want dat maakt de kans groter op het stoppen van de ademhaling maar gelukkig drinkt hij niet. En dat deed hij al zeker niet als hij nog moest rijden.
Dan thuis eten gemaakt en ik had een grilkip maar die was een beetje groot en wilde niet gaar worden. Maar toch gelukt en morgen nog een keer grilkip dus. De aardappeltjes van gisteren gebakken en appelmoes. Misschien morgen wat frietjes erbij en restantje bietejs en appelmoes. Dan zijn de restjes ook weer opgegeten.
Vanmiddag gaan Jan en ik met Theresa naar de zwemles. Dan kan Ingrid met Sabrina thuis blijven. De buien zijn bar en boos maar koud is het niet met 18 graden. We hebben al de hele dag de deur open staan. Ze hadden gezegd 13 graden maar dit is wel even een aangename afkoeling. Het schijnt hierna weer hetzelfde weer te wordn als ervoor dus zeer warm en die enorme buien ontwikkeling aan het eind van de dag. We wachten het maar af.
Dennis dank je voor het stukje aanvlling over jouw opa.
Samen met Jan met Theresa naar Schladming en het hoosde zo wel heen als terug er zijn weer gebieden getroffen met overstromingen. We hebben de afgelopen dagen op veel plaatsen ellende , bij ons was er orkaanwind maar op andere plekken tornadös regen regen regen en niet zo zuinig waardoor overstromingen, modderlawines enz. Iedereen die het al eens aan de lijve heeft ondervonden dankt God op zijn blote knieen als het je niet weer treft-
Het lijkt voorlopig niet op te houden dat rare weer.
Theresa maakt vorderingen met zwemmen ze kan al een 1/3 van de baan zonder iets zwemmen. Ze gaan elke dag een stukje verder ook heeft ze van de duikplank gesprongen. Ook Jan heeft zich verwonderd over de zwemlessen hier. Maar ook dat om 4 uur de ouders met kinderen komen terwijl de les dan begint.