Bah geen weer vandaag

Lekker geslapen en niet te vroeg wakker dus ik stroom moeiteloos de wintertijd in. Vanmorgen had ik de tv aan gezet en Jan en ik zaten nog in bed te kijken, we zaten net aan de worstcroissantjes die ik had gemaakt. Kwam Jannick dus ik vroeg hem als je koffie wilt ga je gang en ik wil graag een Latte. Even later kwam hij met de koffie en op de rand van het bed. De katten kwamen gezellig erbij en een poosje later toch echt ook Theresa. Een soort zondagmorgen van vroeger al ook ons bed altijd helemaal gevuld was. Best gezellig . Jannick ging wij douchen en Theresa bleef gezellig in bed zitten. In de tussentijd kwam Ingrid ook voorbij want Jan was als eerste douchen dus ik zat nog met Theresa in bed dus ze ging weer. Die is niet opgevoed met zijn allen gezellig in bed , geen idee wat ze dan van ons denkt. Dus toen ik klaar was met douchen even gaan kijken of ze zin in koffie had maar kon haar niet zo snel vinden. Theresa kwam ineens uit de slaapkamer oh Opa je moet me beschermen en hij moest mee. Ze wilde perse kijken maar het was met haloween maskers en dus moest Opa met haar kijken en haar beschermen. Die zag ik niet meer terug maar daar was Ingrid om koffie te drinken.Daarna nam ze gelijk Theresa mee want ze gingen eten dus Opa kon ook weer tevoorschijn komen.
Ik voor ons ook maar eten gemaakt lekkere varkenshaasjes en die had ik gekruid met de Marakeshkruiden die ik in de Rotterdamse Markthal had gekocht zoooooooooooooooooooooo lekker. Een lekkere gemengde salade erbij en wat frietjes. In de middag samen met Jan de 2e film gekeken van de trilogie , het deel van 1948 tot 1960 of zo. (Das Dorf an der Grenze)Het is interressant om te kijken en het boeit . Maar te zwaar om het laatste deel ook nog te kijken.
In de middag was Jannick ineens vol adrenaline want het alarm ging en het was brand. Gelukkig bleek het later loosalarm te zijn bij de PV. Hij zei later dat hij gewoonte getrouw aan de ene kant van de auto ging zitten maar zijn collega zei nee je kunt nu hier komen zitten bij de Atemschutz dat bracht hem nog meer adrenaline. Ik sla op tlit als een alarm gaat en hij weg gaat is pas over als hij veilig thuis is .
Het was de hele dag donker somber nevelig en wat regen. Pas helemaal aan het eind van de dag viel er af en toe een gaatje. Sinds een paar dagen is tegen elke verwachting in de Sölkpas weer open . Ingrid hoopt dat hij dinsdag ook nog open is want dan wil ze het graf van haar vader bezoeken . Als de pas dicht is gaat ze niet omdat ze dan veel te lang onderweg is en de laatste weekjes zijn aangebroken.
Kreeg vanmiddag fotos van Angela waar op Jula het pakje krijgt wat Angela voor haar verjaardag voor ons gekocht heeft open maakt . Zo ben je er ook een beetje bij.
Jannick heeft vanavond nog even wat dingen voor me hersteld op de pc sinds de crash af en toe nog steeds dingen die opnieuw gedaan moeten worden. Dan ben ik lekker in bed lezen op de pc met ondertussen muziekprogramma aan. jan bracht net een glaasje wijn wat een slecht leven heb ik toch.