Hoortesten

Oostenrijk, Liezen

Dienstag 9.August
Vandaag hieperdepiep hoera voor kleindochter Olivia die 10 jaar is geworden vandaag.
Gisteravond een rondje gasten met Jan samen gedaan, eerst langs de gasten in Annemariekes huisje. Gevraagd of we alle was en inkopen in de kast mochten zetten, opruimen doen we dan wel als de gastenwissel er is. En dan de gelezakkenbak in elkaar gezet dus die kunnen ze nu gebruiken. Ze hadden nog wat vragen gelijk beantwoord. Dan naar het huis van Andre om het Gästeblatt op te halen daarna naar Inge om het deel van de Gästeblatte van Andre af te geven van de keren dat Jan was ingevallen.
Het was geen koude nacht met 17 graden en de zon kwam vanmorgen al snel door dus de temperatuur loopt lekker op. De lucht is blauw dus nog even genieten.
Theresa kwam ons vanmorgen wakker maken en dan lekker in bed kroelen , tv aan en dan ging Oma maar douchen.
Spannende dag voor mij om 11 uur afspraak bij de Akoestiker zols hier de audicien heet. Voorlopig zit Theresa bij haar nieuwe dvd te genieten van Kasperl und Pezi, een soort Jan Klaassen, ik geloof dat loopt al 50 jaar op zondagmorgen op de ORF. Maar ze vindt het geweldig. Heeft ze gisteren gekregen een box met 3 dvd´s. Ik denk dat Ingrid nog slaapt , Jannick is altijd al heel vroeg naar zijn werk volgens nij vertrekt hij rondom 6 uur.
Ze heeft wel pech want wij gaan om 10 uur richting Liezen.
Rondom 10 uur begon de bewolking te komen en trok het zeer snel dicht,jammer. In Liezen vieen de eerste spetters en toen we terug gingen om half 1 hoosde het overal.
Ik was helemaal kapot van de hoortesten , der Akoestiker zat te zuchten maar ik kon meehoren dus ik zei hem ik kan meehoren he en hij begon te lachen en zei me het is ook niet eenvoudig om het juiste te vinden en af te stellen voor je.
Volgende week belt hij om een afspraak te maken .
Het is echt heel vreemd en dodelijk vermoeiend om te kunnen horen voor mij. Daarna was het akelig stil onderweg naar huis.
Thuisgekomen had Ingrid Kartoffelngulash dus we konden gelijk eten lekker.
Klaar met eten en ondertussen bijna 2 uur de dag vliegt om. Het is nu niet echt lekker meer met 17 graden maar ook niet koud. Straks misschien even de administratieve afval in de kachel. Dingen waar namen, klantnummers of wat dan ook op staan gooi ik niet bij het oud papier. Maar met mooi weer wordt de stapel wel groot dus een mooie gelegenheid. Vanmorgen is de Rauchfangkehrer weer geweest dus we kunnen weer stoken.
Theresa houdt me nu weer gezelschap en zit video te kijken met een ijsje.
De reclame doorgeworsteld en ik ben weer helemaal bij. Ik wil graag een andere slaapkamerkast ipv de grote hoekkast die hier nu niet meer echt in de hoek staat en veel ruimte inneemt en de deur van de slaapkamer kan daardoor ook niet goed open.
Jan ziet het niet zo maar ik erger me al lange tijd en wil graag een kast waar ook wat laden in zijn. We hebben deze kast nu met de 2 andere kasten alweer 17 jaar en tig keer uit en in elkaar en ook al waren ze best erg duur echt mooier zijn ze er niet opgeworden. Nu ik toch bezig ben.
Jan denkt nog meer werk. Ik ben helemaal tevreden met de nieuwe opstelling in de huiskamer dus de komende jaren zal het wel zo blijven staan.
Nu klaart het een beetje op maar de komende week geen super mooi weer opgegeven. We wachten maar weer af is zo wisselvallig dit jaar.

spaart Theresa ook de Ice Age stickers?

marjanne 2016-08-09 20:17:56

Dan kom ik deze opstelling met kerst bewonderen. ;-)