Zeikweer

Vanmorgen al vroeg wakker en een beetje Netflix gekeken dan om 8 opgestaan. Het is donker ,nevel en regen. Geen gezellig weer om buiten bezig te zijn-
Maar om 10 uur toch naar buiten gegaan want we kunnen nauwelijks eruit komen met de auto door de enorme stapel met takken. We hebben een hakselaar van Heinz en ik heb alles aangesloten en het gaat prima tot Jan de wat grotere takken met een zaag gaat splitsen. Hij is zo gevaarlijk bezig en wil niet luisteren. Een kleinere wond daar loopt hij met zijn medicijnen op leeg dan wil ik het niet hebben wat er gebeurd als hij de cirkelzaag in zijn dijbeen zet. Ik heb hem gevraagd om de werktafel buiten te zetten doet hij niet en hij bleef gestaag doorgaan. Ik kon er niet meer tegen en heb de stekkers eruit gehaald en de hakselaar opgeruimd. Jannick is in Liezen dus die kon mij niet helpen en zagen dat kan ik niet . Te veel werk om het met een handzaag te doen. Ik kan wel janken van ellende want wat kan hij dan vervelend doen. Als hij zich van kant wil maken doet hij het maar als ik er niet bij ben. Ik hoef hem nu even niet om mij heen. Ik voel me vaak zo machteloos, ik kan niet tegen zijn agressie. Hij wil maar niet geloven dat hij niet alles meer kan. Ik had graag alles weg gewerkt en we moeten nog een hoop snijden in de tuin. Maar ik laat het maar ik weet wat ik wel en niet kan.
Middageten gemaakt en met Jan samen gegeten Butterhuhn mit Reis. Dan had ik om half 2 een afspraak op het personeels parkeerterrein van de PV met iemand die een DVD speler voor de auto voor mij meenam uit Bad Mitterdorf Dus voor 25 Euro heb ik nu een DVD speler voor in de auto met 2 schermen. Ik heb al een 30 jaar eentje met een piepklein schermpje die het nog steeds doet maar dit is wat rianter kijken en ze kunnen samen kijken. Omdat het in de middag toch nog redelijk weer werd toch weer aan het werk gegaan. Een flinke partij door de Hakselaar en dan zat er een knoest vast tussen de zaagmessen. Geen idee hoe we hem kunnen openen dus maandag maar even naar Do it. Jan interessert het totaal niet en ik hoef ook niet te vragen om mee te denken. Helaas bij lange na niet klaar. Ik heb met kniptang en Jan met handzaag alles in stukken . Ondertussen half 5 dus het is ook wel mooi geweest.
Jannick doet dienst bij het rode kruis en komt pas morgenochtend weer thuis. We hebben het rijk alleen. Kunnen de beest uithangen niemand die het merkt.