wedstrijden St Jacob en Murau

Oostenrijk, Sankt Jakob im Walde

lHoi allemaal,

Ten eerste allemaal bedankt voor de kerstkaarten die ik van veel mensen heb gekregen.

De kerstviering in het heim was een beetje aan de saaie kant maar het eten was erg lekker
(voor de verandering) en we mochten laat naar bed toe.
We gingen ok eten met onze trainingsgroep en de trainingsgroep van Gunther.
Het eten was erg lekker we zijn niet naar pizzeria Maier gegaan maar ergens in Unter Filzmoos en toen zijn we eerst nog gaan trainen in het donker dat is leuk.
En het eten was erg lekker en daarna kregen we huisgemaakte snaps en daar word je lekker
warm van.

Over de wedstrijd in St. Jakob im Walde op de Jogllandloipe
Het is nu 6:00 we staan op omdat de bus om 7:00 vertrekt.
Om 6:55 zijn we bij de bus we moetten wachten op wat andere mensen en bij de 2e stop.
Het is slecht weer, we zitten gezellig in de bus het is ongeveer 3 uur rijden, we houden een plaspauze onderweg, we komen iets voor 11 uur aan bij de parkeerplaats van het parcours, het is nog steeds erg slecht weer.
Ik word steeds zenuwachtiger voor de wedstrijd, ik word door verschillende mensen aangemoedigd.
Het is tijd om me om te kleden ik ben denk ik nog nooit zo zenuwachtig geweest denk ik.
Ik sta klaar om te starten en ik hoor de piepjes piep…piep…piep…piep..PIEP. en ik ben gestart en ga vol gas weg bij de start krijg nog snel een windvlaag in mijn gezicht en ben voorbij de eerste bocht…. Na de helft begin ik snel moe te worden maar ga iets langzaamer door. Ik zie mijn tegenstander die ik per se wou verslaan ik ga nog wat harder en vlieg het laatste stukje en precies voor de finish krijg ik nog een windvlaag en ga langzamer en ik finish.
Na een lange tijd wachten en vervelen komt de uitslagenlijst er te hangen en IK BEN 3E GEWORDEN!!!!!!!!!!!!!!!
Zie foto’s prijsuitreiking, ik ben nu 3e in de vereinscup.

Ik wil ook mijn zus Kirsten en Jeroen feliciteren, ik wordt namelijk weer oom.Voor hen wordt het hun eerste baby.En ik heb nog niet eens Björn en Nina gezien.

Ik wil ook Randy feliciteren met de goede berichten en met de goede mriscan echt goed nieuws.

Ik heb nu vakantie en ben bij mijn ouders in de caravan.
Het sneeuwt hier al heel lang heel hard en het waait ook heel hard maar op oud en nieuw was het windstil en sneeuwde het niet, met oud en nieuw ben ik met een paar gasten van de camping wat gaan doen en het was heel leuk ik heb nu ff snel meer vuurwerk afgestoken dan in de andere jaarwisselingen.
We hebben speciaal voor oud en nieuw een ijsbar gemaakt (muur van sneeuw met lampjes door water verijst op bar hoogte) Daar verzamelden we om half twaalf en hebben echt feest gevierd met een groot vuur in een vuurkorf, dranken in de ijsbar en lekkere hapjes die mensen gemaakt hadden, en natuurlijk oliebollen er waren verschillende soorten want alle Hollanders hadden geloof ik wel gebakken.Ook onze Duitse buren waren erbij met gelukschocola en Duitse sekt.
Ik ben eergisteren de hele middag gaan skien met vrienden van de camping, lekker door het bos en door de hoge sneeuw.
Er ligt nu en 1.50 meter sneeuw voor de deur van de voortent we moesten vanmorgen van binnenuit scheppen om eruit te komen.
Vandaag (3 januari) is mijn hamster overleden hij had gisteren ineens een enorme tumor en het groeide heel erg snel en daarom hebben we hem vandaag in laten slapen.
Ik heb zin in de wedstrijd van zondag daarover nog verslag.
Nog vergeten te vermelden dat ik een klassieke wedstrijd in Murau heb gedaan ,het was een wedstrijd in de Vereinscup en het ging heel slecht, ik had echt mijn dag niet,ik werd 5e.

15 januari 2006 20:32 | Door: Angs Hey broertje!! Volgens mij vind je het eten daar lekker... hihi! Goed man die uitslagen van je wedstrijden, je bent een kanjer!! Ben blij dat je in april Bjorn en Nina (en de rest...)kunt zien! Zal je weer foto's sturen. Spreek je later weer! xxx Angs oh ja R.I.P. Hammie....

molenaar.ruesink 2016-05-30 15:43:04

22 januari 2006 10:16 | Door: jorran goh, heet die andere trainer toevallig gunther schneider?? :P feli met 3e plek joh!