Een van alles en nog wat dag

Vanmorgen om 7 uur wakker en rondje tv tot 8 uur. Douchen enz. ontbijtje erna en nu aan de koffie. De koffie moest ik nog op wachten want ik werd door de Caritas gebeld dat ze de tafel kwamen halen en binnen een kwartier waren ze er . Jan en ik hadden net alles naar voren gesleept. Gelijk de vuilnisbakken gehaald die geleegd waren dus we waren gelijk op draf. Ben ik net boven stonden ze dus al voor de deur dus weer naar beneden. Die zijn we maar kwijt. Ik was steeds bang dat de glasplaat om zou vallen. Ik had zo iets voor de vakantie moet die weg zijn.
Ik had gisteren nog een poos met Diane gebeld en die had voor haar goed nieuws want Jordy is de deur uit. Eindelijk kan ze weer gaan genieten en dingen voor zichzelf doen.
Hoewel volgens alle weersberichten het vandaag extreem heet wordt en het in het westen Tirol en zo heftig zou gaan regenen en ernstige problemen worden verwacht ziet het er bij ons uit dat we regen krijgen. Een onheilspellende lucht en een stilte voor de storm. Een drukkende warmte waar je koppijn van krijgt.
Vanmiddag komt de Holland snack express dus weg kunnen we niet maar als Jan klaar is eerst de medicijnen ophalen bij de apotheek. De katten waren het niet eens met dat ik eerst mijn koffie wilde uitdrinken dus ik hoor een harde bonk en gelijk daarna nog een keer. Ga ik kijken heeft Fiep mijn flessen met water omgegooid. Ja je moet wat doen om eten te krijgen.
Jan ging snel naar de apotheek en ik was al een poos aan het kijken naar Schleichpaarden en zo. Maar meestal veel te duur voor 2e hands. Nu heb ik ongelooflijk 46 paarden voor 50 Euro. Het zijn allemaal grote paarden en allemaal verschillend. Dan mag ze er een paar voor haar verjaardag en de rest voor Sinterklaas en kerst enz. Dus toen Jan terug kwam op weg naar Stainach om het op te halen. Het slechte weer trok over en het werd bloedheet. Dichtgetrokken bleef het met af en toe de zon maar dus erg heet en klam. 33 graden was het bij ons.
Ik had het adres op googlemaps gekeken maar daar was het niet. Mensen gevraagd nee het was een stuk terug maar ze wisten ook niet precies waar. Dan stonden we bij de Carla daar en weer gevraagd en die man ging het nog een collega vragen maar ze kwamen er niet uit. Komt er net een postbode aangereden en die weet het zeker wel dus ik gevraagd en die mensen wilden het ook weten. Dus een discussie wat altijd leuk is hier maar de postbode wist aan de hand van het nummer welk huis het was en vertelde de andere man dat de straat eigenlijk 2 delen heeft en dat ene stukje moest ik zijn. Hij zei rijdt maar achter mij aan ik breng je wel. Dus wij achter de postauto aan. En ja ik was er in de eerste instantie vlakbij maar dat kleine paadje zou ik nooit met de auto zijn ingegaan en daar stond inderdaad een huis tussen de straten ingeklemd. Dat had ik niet snel gevonden. Blijkt die mevrouw nog heel veel meer Schleich te hebben , een prachtige enorme paardenstal, nog een zak kleine paarden en een wasstraat voor paarden echt nog heel veel meer. Ze vraagt voor alles 150 Euro ook al is dat niet te veel die heb ik even niet. Misschien kan Jannick nog kijken voor haar verjaardag met Meli en zo.
Thuisgekomen gaan koken gelukkig was de gegrilde kip al klaar , appelmoes en de gekkokte aardappeltjes gebakken. Dan samen eten . Opgeruimd en daar kwam de Holland snack express . De spullen opgeruimd kan ik even vooruit want dan komen ze 2 of 3 oktober weer.
Ik blijf een Hollander, atjar voor bij mijn indische eten, piccalilly voor bij mijn kapucijners en hagelslag op mijn brood. Ik had weer een boodschappen in de doos zitten en daar ben ik altijd zo blij mee, Dus zo op mijn gemak lezen.
Ik vond het tot nu toe een geslaagde dag.
Om half 4 ineens windstoten en regen , het loeide door het huis snel alles overal gesloten. Het verdween zoals kwam en het werd weer mooi weer. Er is wel wat wind gebleven. Wel gelijk flink afgekoeld.

46 voor €50,00 ? Dat is extreem goedkoop! Dan be je echt spekkoper!