Mijn eerste ster gekregen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

7 december 2009 | Door: Jannick

Nou alles is anders gelopen dan gepland.
Gletsjer trainen was er niet bij want er was te veel wind en ik ben dus alleen vrijdag nog de gletsjer op ge weest.
Vrijdagavond had ik kerstviering van het Rode Kruis en daar is dan een officieel gedeelte en er komen hoge pieten van het RK en burgermeesters.
Werd ik als eerste naar voren geroepen en kreeg ik mijn eerste ster. Normaal krijg je die na 1 jaar gediplomeerd zijn. Maar ik heb hem al gekregen, wegens inzet en zo.
Ik wist niet wat me overkwam, maar ben er heel blij mee.
Geen David Guatta concert voor mij want ik vertrok zatermorgen vroeg 5.30 naar Obertilliach om te trainen met het Steirisch team.
De wedstrijd in Bad Hofgastein gaat niet door sneeuw gebrek. Maar zondag is er een wedstrijd in Obertilliach.
In Ramsau is nog steeds niet voldoende sneeuw ook al heeft het wel al gesneeuwd. De langlaufopening gaat wel door want zaterdag hebben ze genoeg kunstsneeuw in het stadion. Jannick

Verrassing na verrassing

Zaterdag 5 december
Gisteravond had Jannick kerstviering van het rode kruis, en tot zijn en onze verrassing heeft hij daar zijn eerste ster gekregen. Normaal krijg je die pas als je een jaar gediplomeerd in dienst bent. Maar hij heeft hem nu gelijk gekregen omdat hij een grote inzet en gelijk het afgelopen jaar met grote en ernstige dingen te maken heeft gekregen die hij volgens hen met goed gevolg heeft gedaan. Dat is toch wel een opsteker voor hem. Ik ben apetrots op hem.

Onze gasten kwamen in het begin van de avond aan, het zijn er 13.

Vanmorgen is hij voor dag en dauw afgereisd met het Steirische team naar Obertilliach .Jan heeft hem om half 6 afgezet. Vandaag trainden ze daar en morgen is de wedstrijd. Het is een Oostenrijkse Austria wedstrijd maar met grote internationale deelname. Bijna nergens is sneeuw dus alle landen trainen nu in Obertilliach , ook omdat aansluitend gelijk de Alpencup wordt gehouden in Obertilliach.
De training is vandaag zeer goed gegaan.

Het is vandaag 5 december en het Hollandse Sinterklaasfeest mis ik wel. Ik had kruidnootjes uit Nederland meegenomen en vanmiddag gevulde speculaas gebakken. Net toen we eraan wilden beginnen ging de deurbel. We dachten dat een van de gasten misschien was vergeten maar Jan riep me en zei Sinterklaas. Ik dacht dat hij mij in de maling nam en ging kijken. En ja daar stond Nicolo aan de deur, de verrassing was enorm en ik was zeer ontroerd juist omdat ik het zo mistte. Ik heb geen idee wie het was maar hij heeft me een grote vreugde bereid.

We hebben vandaag al 2x mensen aan de deur gehad voor onderdak voor in februari en de andere wisten het nog niet precies.

We waren nog even op de Fursterhof geweest om de biefstuk voor de kerst te bestellen. Ze bellen als er geslacht is. Ze zei ons van gaan jullie nog naar de Eberhof want daar is kerstmarkt, dus gelijk even gaan kijken en Marissa haar kleindochter stond daar ook met worsten en zo. Dus gelijk meegenomen, we hangen ze altijd in de keuken en dan worden ze steeds harder en droger. Heerlijk in aardappeltortilla of zo bij de borrel.
Toen we naar huis reden dacht de auto ik vind het genoeg en bij de BP bleef hij staan. Ik naar huis gaan lopen en Jan op de ÖMTC gewacht. Die wisten het ook niet precies en hebben een beetje hier en een beetje daar gespoten en toen deed hij het weer. Dat viel weer mee maar waardoor het kwam weten we dus niet. Hij zei mischien ijs in de uitlaat of wat dan ook. Maar het belangrijkste hij rijdt weer.

Ik heb vanavond Jannick heel even gesproken en ik hoop dat het morgen goed gaat. Hij heeft geen optimale trainingsaanloop gehad. Hij is afgelopen vrijdag nog wel de sneeuw in geweest op de gletsjer. We vinden het zelf te ver op en neer rijden om te gaan kijken , het is minimaal 3 uur heen en dan 3 uur terug rijden. Jannick zei ook al van dat hij het wel begrijpt. Misschien volgende week als er Alpencup is. Ze rijden morgen zelf ook gelijk na de wedstrijden terug.

Hier ligt een klein laagje sneeuw en het stadion is besneeuwd met sneeuwkanonnen. Dus de langlaufopening is doorgegaan. Vanavond is David Guatta op de Planai als openingsact. Jannick was graag gegaan. Onze gasten zijn ook allemaal erheen. Ze komen elk jaar naar de opening en in wisselende samenstelling. Zijn allemaal collega’s .