Boodschappen, trainen enz

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Ramsau am Dachstein is ondertussen
ons thuis geworden
We voelen ons goed met de manier van leven

Woensdag
Vanmorgen al vroeg boodschappen doen, de Unimarkt werd geopend en er waren leuke aanbiedingen. Jan heeft de boodschappen meegenomen en is naar huis gegaan. Ik ben naar de Trachtenwinkel gegaan om mijn dirndl te halen. Het is erg goed gedaan en ziet er erg mooi uit maar er moet nog iets ingenomen worden aan mijn schouders dus ik heb hem nog niet terug.
Daarna naar de sportschool gaan lopen en een flinke training gedaan. Dan richting school Jannick gelopen zodat Jan ons daar beide ophalen kon. Jannick kon zijn verlangen naar zijn nieuwe horloge niet bedwingen en we moesten gelijk langs Reini ook al zei ik hem dat de pakjes meestal in de middag komen. Dus er was nog niets.
Jannick wilde zwemtraining in het zwembad gaan doen en vroeg ga je dan mee. Dus samen naar het zwembad in Ramsau maar ik vond 9 euro per persoon een beetje veel. Dus zijn we naar Schladming gegaan daar kan ik met mijn sportschoolpas gratis zwemmen en voor Jannick om 1 ½ uur te trainen 6,50 euro. Ik had beter niet kunnen gaan zwemmen want er knapte bij mij iets in mijn dijbeen aan de achterzijde en het is nogal pijnlijk. Ben bang dat ik lopen even kan vergeten. Terug naar Ramsau begon Jannick weer met even langs Reini en dus dat maar gedaan en ja hoor tot zijn vreugde was het Polarhorloge er. Het is een heel mooi ding een Polar RS800CX. PTE Premium Het ziet er erg mooi uit , ook het bandje heeft edelmetalen puntjes.
Hij heeft er al mee gespeeld en ingesteld. Er zit een sensor voor op de schoen bij, een armband met het gps ding eraan, een fietssensor, een uitlees infraroodstickje, reserve bandje voor het horloge, en cd,s om alles te programmeren . Uiteraard heeft hij alles al op zijn pc staan en ging hij gelijk alle functies proberen, we weten nu waar we wonen met de gps gegevens, hoe hoog, hoe laat, wat zijn route was en weet ik wat al niet meer. Hij kan dus niet stiekem naar zijn vriendinnetje want ook wij kunnen al zijn gegevens lezen en weten dus wat hij heeft getraind en waar. Daar kunnen we hem aardig mee plagen.
Ik mag nu ook niet klagen want ik heb zijn oude Polarhorloge, kan er alleen niet mee zwemmen. Maar ik kan nu in ieder geval mijn hartslag bij de trainingen lezen.
Jannick is vanavond even naar Franzi , Franzi heeft al zijn eindproject achter de rug zit een klas hoger en Jannick haalt bij hem informatie over een aantal zaken. Jannick is samen met nog 2 klasgenoten organisator van een groot zaalvoetbal toernooi volgend jaar in Oblarn.
Dit is zijn eindproject. Daar Franzi een 2 had wat een zeer goed cijfer is denkt Jannick zijn voordeel er mee te doen om bij hem raad te halen wat de organisatie betreft.
Het was vandaag koud maar toen we uit het zwembad kwamen voelde het alweer beter aan. Aan het eind van de middag kwam zelf de zon weer door.