Rustige middag

Vanmorgen al vroeg wakker en dan maar wat ontbijt tv kijken. Beetje dommelen en tegen 8 uur kwam Theresa de schoenen inspecteren en Ingrid Sabrina brengen. Sabrina had niet veel zin maar haar in haar auto en dan naar de keuken gebracht. Kon ik koffie maken en ontbijten. Ingrid kwam ook koffie gelijk drinken toen ze terug kwam want ze was vergeten koffie te kopen. Ik zei haar al dat is lekker goedkoop zo.
Daarna maar een gaan douchen en wat in huis doen. Dan bedenken wat gaan we eten en dat werd dan mar boerenkool uit een potje van Hak met een lekkere rookworst. Dus echt lekker Nederlands en dat was zelfs de mosterd.
Het werd vandaag toch weer zonnig en in de zon 20 graden . Vannacht had het weer gevroren en het duurt dan wel een poosje voor het lekker is en tegen 13 uur verdwijnt de zon alweer achter de berg en koelt het snel af.
Jan ging vroeg weg want hij moest voor 2 uur bij de Krankenkasse zijn want hij had alle ingeleverde papieren terug gekregen omdat er geen Lohnzettel van Oktober bij zat nee die had hij toen nog niet wel van de maanden ervoor. Dus nu gaat hij ze persoonlijk inleveren voor het weer terug komt met de vraag om een Lohnzettel van November nog bij te voegen. Daarna gaat hij werken.
Soms krijg ik er de hik van.
Ik was al de afgelopen 2 weken niet fit of lekker maar ik geloof dat ik nu het ergste gehad heb en kon ook eindelijk naar de toilet. Nu kan ik hopelijk weer gaan opknappen.
Een beetje minder stress zou ook wel fijn zijn maar het blijft achter elkaar in de brievenbus vallen. Eerst dat Jan moest nabetalen aan de Krankenkasse ook al had hij niet te veel verdiend en dat gaat altijd gelijk gepaard met bedreigingen van we halen het bedrag van de bank af en zo. Dan naar de AK en dat domme mens. Ok weer alles goed dan ligt het volgende er alweer dat gaat Jan vandaag dan maar weer in orde brengen. Maar de tijd en de energie die je elke keer er weer in moet steken. Nu vandaag maar contact opgenomen met de afdeling in Graz die mijn strips en naalden moet sturen want ik heb nog niets en Jan heeft het al een week. Normaal zou je het binnen 3 dagen moeten krijgen. Eerst al dat Jan zijn kopie er niet bij zat van de verplichte cursus. Dus vraag me niet wat doen jullie toch de hele dag. Nou ik heb geen idee .
Ik was waarschijnlijk heel stil want Ingrid kwam begin van de avond en dacht dat ik weg was met Jan mee. Dus ik zei haar nou nee want Jan was om half2 al weg . Theresa te laat voor het Sint journaal dus haar gezegd dat ze morgen mag komen kijken op de PC.
Ik vroeg nog aan Jan want die was normale tijd thuis wat hij dan al die tijd gedaan had, wandelen en winkels kijken. Ik dacht eigenlijk dat hij eerder zou gaan werken maar dat doet hij niet graag want dan kijken ze hem op zijn handen.
Ingrid was naar de gewone controle bij de Kinderarts in Gröbming, alles in orde. Hij deed haar nog wel wat mogelijkheden aan de hand om gebruik van te maken.
Voorlopig is het al heel fijn dat ze nog wel tot September thuis kan blijven voor Sabrina.
Voor mij een heerlijk rustige middag .Wel mijn kerstkaarten klaar en besteld,worden 1 december verzonden.