Dagje verven

Donnerstag 19.Oktober
Na ons ochtend ritueel en Sabrina een kop koffie en naar buiten. Super mooi weer , zonnig maar nog fris , Ingrid moest zelfs de auto krabben. Gaan verven en Jan de houtplanken zagen en erop zetten. Het is toch hoger dan we dachten dus een plank te kort meegenomen. Jan dacht zelfs dat we er 1 over zouden hebben. Dus beide mis.
Het verven valt niet mee tussen de planken kieren die met moeite en niet helemaal te verven zijn. Ik hoefde niet te koken dat deed Ingrid dus gewoon doorgaan. Dan eten met zijn allen. Daarna wachtte het werk weer op me . Jan ging naar zijn normale werk en ik zei tegen Ingrid dat ik had gehoopt het rood 1x te kunnen doen maar ik zat er doorheen en mijn handen deden pijn. Je moet behoorlijk wat kracht gebruiken en het is geen verf strijken. Dan zegt Ingrid het is niet zo veel meer maar ik dorst niet op de schuine helling met de ladder en kon er net niet bij bovenaan. Dus Ingrid ging het doen en na 1 plankje zei ze al oeps dat gat niet eenvoudig. Nadat ze de achterkant had afgemaakt ik nog het laatste stukje aan de zijkant gedaan en toch klaar. Alles opgeruimd en onder de douche. Was het toch eind van de middag . Morgen een 2e keer rood en misschien kan ik met wit beginnen. Niet veel tijd meer om te verven want er komt slecht weer met sneeuw tot laag aan vanaf zondag. We hebben alle bouwmarkten in de omgeving gebeld maar niemand heeft de grondankers voor de schommel/klimrek. De enige is Hornbach in Leoben. En dat is toch echt een stukkie tuffen. Misschien kan Jannick morgen wat doen die heeft waarschijnlijk in de middag vrij omdat hij zondag in Donnersbach moet kehren of wel met de stratenveger omdat het Kirtag is.
Jan moet in de middag werken , Ingrid eind van de middag in ieder geval met Theresa naar karate in Schladming en ik hoop toch het grootste deel van het verfwerk klaar te krijgen voor het slechte weer.
Yasmin en Pascal hebben hun pakje gekregen en zijn er dolblij mee. Gelukkig heb ik het goede gestuurd . We hebben ook al een autostoeltje en een baby bijstelbed die ook als wiegje gebruikt kan worden voor ze maar die moeten ze even komen halen. Kunnen ze denk ik ook bij Ingrid nog rondstruinen in de dozen.

Het huisje gaat er echt prachtig uitzien!!!