Weer een stapje verder voor het feest

Dienstag 15.November
Voor alle kinderen en kleinkinderen in Nederland van harte gefeliciteerd met Oma Schwidder. Weer een jaar erbij.
Heel erg koud in de morgen we hebben toch in de nacht behoorlijke vorst tot een graad of 9. Maar wel dat heerlijke zonnige weer.
We hadden gisteren toch mooi bij de post onze vrijstelling van de Gis en zonder dat we iets moeten betalen. En ik zou het niet weten?? Ik kan dat rotmens niet uit mijn gedachten krijgen.
Jan neemt het vanmiddag mee naar zijn werk dan kan hij het resultaat aan Ernst laten zien.
Ik baal heel erg want de uitnodigingen die ik naar mij en Jannick heb laten sturen zijn tot op heden niet aangekomen.
Ingrid kwam koffie drinken en die was nog even snel naar de kapper geweest, zag er weer goed uit dus ik zei vergeet je maskara en je lippenstift niet op te doen als je gaat bevallen.
Ze was bij de Carla winkel geweest en had een leuk boek voor Theresa gekocht en een houtendominospel maar ze had spijt dat ze een badmantel van hello kitty niet had meegnomen voor Theresa wel nog veel te groot maar wat maakt het uit dacht ze nu.
Dus ze ging toch terug wandelen en ik ben meegegaan en dé badjas was er nog en eigenlijk ziet hij er helemaal nieuw uit zelfs een plastik dingetje zat er nog in. Pingelt ze van het weinige ook nog wat eraf. (dat kan ik dus niet). Daarna zij de ene kant op en ik op mijn gemak richting huisarts gewandeld want ik moest nog steeds medicijnen hebben. Nu had ik dus meegebracht wat de assistente had gevraagd en kreeg ik het nog niet dan maar wachten tot ik aan de beurt kwam bij de huisarts. En dat duurde langggggggggggg.
Maar ik heb het nu wel en ook gelijk een verwijzing voor de internist kan geen kwaad dacht ik dan maar.
Nog snel 2 broeken voor mezelf gekocht, niet super dik maar wel dikker dan ik er heb. Omdat het al erg laat was maar een snelle hap meegenomen bij de Kammimbiss. Dan naar huis gewandeld en kon Jan uitgehongerd aanvallen op een broodje Schnitzel die zo groot was dat het zelfs voor hem moeilijk werd. Ik had een kleine Bossna en die kijg ik met moeite weg.
Theresa kwam kijken naar haar schoen en haar blijheid kende geen grenzen toen bleek dat ze een kaart van Sinterklaas gekregen had. De sintschuimpjes vond ze pas later.
Ze wilde eigenlijk een sintdvd kijken maar ze ging naar de Sölk naar Maria om met Teresa en Valentina te spelen. Nu kan het nog als de baby er is zal dat niet zo snel gebeuren.
Daarna ging alweer het alarm af, geen idee wat er is maar het zijn er de afgelopen tijd wel erg veel.
Er was een keer bij dat het voor niets de hele regio georganiseerd werd want ze hadden gebeld dat er een paraglyder in de elektriciteitsmast vast zat. Dat was loos alarm want het was iemand van het E werk die aan het werk was . Een dag later kwamen wij er ook aan voorbij en ja het is omdat ik wist dat het een werker was want het zag er echt zo uit met van die oranje dingen achter hem. Dus niet zo gek dat iemand gebeld had en misschien wel meerdere. Zelfs de hulpverleners hadden gezegd dat ze pas van heel dicht bij konden zien dat het iemand was die aan het werk was.
Vanmiddag definitief al het eten besteld en betaald voor het feest volgend jaar. Was nog even een probleem omdat ik geen adres in het buitenland kon gebruiken met de bonnen maar met hulp van bbqthuisbezorgd is het helemaal goed gekomen.Bonnen via vakantieveiling binnen gehaald kosten voor 2 stuks inclusief veilingkosten 12 Euro en ik kon er 100 Euro mee betalen. Dat is een leuke korting toch? Je kan een bon per pakket gebruiken en ik had dus 2 pakketten en nog wat extra´s. Zelfs de extras die ik besteld heb en waar ik een aparte bestelling voor moest maken omdat je dat niet bij de bonnen kan gebruiken en dus als opzichzelfstaande bestelling wordt aangemerkt en dus bezorgkosten erbij kwamen is geregeld en dat bedrag krijg ik gewoon terug.
Dus langzaam aan krijgt alles vorm, de tickets met gereserveerde stoelen en extra bagage, het huis voor ons allen gereserveerd en de aanbetaling gedaan, de uitnodigingen gemaakt en al de deur uit, het eten nu geregeld en betaald . Fijn dat er internet bestaat.
Kreeg net een berichtje van Jannick dat het alarm voor de begrafenis van een oud brandweerman was.
Ja ook die krijgen alle eer.