Erntedankfest

Zo waar een zonnetje tussen de wolken vanmorgen, het ziet er herfstachtig uit. We zitten deels tussen de wolken.
Was een drukte vanmorgen , ik werd wakker na een slechte nacht en keek even wat er allemaal bezig was buiten. Jannick was de auto van Jan naar buiten aan het rijden daarna die van Ingrid en toen kon de Camper er pas uit. Dan moest hij ze ook weer allemaal terug zetten. Ingrid was Theresa haar jasje aan het aan doen om naar de Kindergarten te gaan. Ik vroeg of ze Theresa´s bril had gevonden en ze zei nee dus even gepakt want die lag bij ons op tafel. Gaat best goed nu , ze draagt haar bril bijna de hele dag. Ze zegt nu ook dat ze beter kan zien, moet wel want ik kan met haar bril kijken en als ik mijn bril afzet ben ik een mol.
Jannick weg naar zijn werk, Ingrid Theresa weg brengen de rust is weergekeerd. Na het brengen kreeg Ingrid gelijk al visite en ik ging naar mijn therapie. Dat duurde allemaal super lang zo druk was het (ze was er afgelopen vrijdag door ziekte niet) De mensen konden niet eens allemaal naar binnen. Gelukkig gaat het bij mij op afspraak hoewel ik wel langs de balie moest. Maar daarna kon ik gelijk naar de therapie ruimte en de ontspanningstherapie ging lekker snel maar tja dan moest ik wachten op de arts die de prikken voor de pijnstilling kwam zetten en dat duurde lang. Deze keer waren het er meer dan 20 en het voelt nu dood.
Dus pas om half 11 weer thuis. Tijd voor een bakkie koffie en een krantje.
De zon komt steeds meer door de wolken of de wolken trekken weg.
Het is overal Erntedankfest, op de scholen, kerken en ook bij Theresa op de Kindergarten .Sommige plaatsen hebben grote optochten maar hier niet.
Voor het weekend hebben de kinderen groente fruit en brood meegenomen. Dat is afgelopen zondag allemaal gezegend in de kerk. Nu gaan ze de hele week met die dingen koken en eten. Leuk en gezond project.
We leven hier dicht bij de natuur en haar seizoenen. Paddenstoelen, herfstfruit, Kürbis en binnenkort het wild. Dan is het herfst.

Egal , was im Leben geschieht, es hat alles einen
Sinn.
Auf jedes Warum gibt es irgendwann einmal
eine Antwort.
Vielleicht nicht gleich Heute und auch nicht
Morgen,
jedoch irgendwann wird man es wissen
Warum!
Was einem gestern noch zur verzweiflung
gebracht hat,
kann schon Morgen den Weg für etwas
wunderschönes ebnen.
Nur wer die Dunkelheit kennen gelernt hat,
wird auch das Licht zu schätzen wissen.
Denn in jeder dunklen Stunde steckt ein heller
Stern.

Deze las ik vandaag en staat ook erg dicht bij me.

In de middag in de tuin helpen met takken fijn knippen in de groenzakken. Jannick was ook thuis gekomen en die heeft het gezaagde hout nu met een bijl gespleten. Toen zou ik met Theresa op haar fiets een rondje wandelen en tot 2x toe stonden we aan de andere kant van de straat en wilde ze niet. Daarbij mijn rug erg pijn gedaan doordat ik voor over boog om haar te duwen om terug te gaan. Nu met pijnstilling op de bank in de hoop dat het snel zakt. Jan is ondertussen werken. Toch genoten van het super mooie weer. volle zon blauwe lucht en een 26 graden.
Ik bedenk me net dat we over 12 dagen al naar Nederland gaan. Hoop dat we dan ook mooi weer hebben.

Prachtige foto van Gröbming!