Een beetje Koningsdag

Vanmorgen al vroeg wakker en wat tv en dan tegen acht opgestaan. Jannick belde dat we vanmiddag gaan bbqen met hen en Carmen en Heinz. Of ik ook wat kan maken.
Dus ik was al bladerdeeg aan het bakken voor mijn tompoezen. Gelijk doorgegaan met vlees zoeken en mijn champignons gemarineerd. Tompoezen gemaakt en de champignonspiesjes. Dan maak ik nog een berg sate en pindasaus. Dan kwamen er nog kerry-kip-ananasspiesjes en cevapcicispiesjes bij. Gelijk een beetje vieren dat we 25 jaar getrouwd zijn. Officieel op de 29e dat was de dag voor Koninginnedag . Het is altijd een beetje samen feest geweest. Jan kwam om 9 te voorschijn.
Het is prachtig zonnig weer dus de deur open . Het is vroeg wel frisjes maar met de zon stijgt het snel.
De bergredding heeft vandaag de officiele opening en een groot feest, die treffen het met het weer. Ik ging met Jan nog snel iets halen wat ik nodig had en het is gigantisch druk. Het veld staat vol, parkeerterrein bij de Mez , langs de wegen elk plekje bezet door autos. Er is veel te doen en vooral kan je er veel dingen eten. Als we niet zouden gaan BBQen was ik later op de middag naar de intocht van de Alpenvereinen gaan kijken.
In de morgen het Koningsfeest in Emmen deels gekeken en geluisterd. Dan het feest van max op Soestdijk. Vanavond het Koningsconcert. Ik heb oranje tompoezen gemaakt en draag het oranjeshirt van de Steierdutchies.
Vanmiddag dan toch buiten BBQen ondanks de harde en frisse wind. De zon scheen maar de wind is echt niet lekker. We hebben het nog lang buiten vol gehouden maar toen we naar binnen gingen was het net alsof je in de tropen kwam. Terwijl het in huis toch niet warm is. Jan ging al snel weg maar ik ben nog tot half 9 gebleven. Dan bij ons het Koningsconcert kijken en luisteren.