De oudste verwarming

Theresa kwam al vroeg en sliep lekker door tusssen ons in. Ik me zachtjes uit bed laten glijden en gaan douchen en ontbijten en zij sliep nog tot 9 uur samen met Opa.
Jan heeft vanmorgen een 2e keer het plafond gedaan en ik ben dik tevreden.
Na het middageten ben ik met Theresa gaan wandelen en gelijk even naar de spar.
Jannick en Ingrid zijn heel erg blij, ze werden gisteravond gebeld door het bedrijf die de verwarming gaat aanleggen. Nou is er een premie gezet voor degene die de oudste verwarming gaat vervangen. Nou zijn zij het tot nu toe en er wordt niet echt verwacht dat er zich iemand gaat melden met een verwarming die ouder is. In de papieren stond fossiele brandstoffen maar werden gas en olie genoemd. Nou had Jannick gezegd maar cokes is ook een fossiele brandstof en daar heeft hij gelijk in. Waarschijnlijk heeft gewoon niemand meer een verwarming met cokes. Er is navraag bij de schoorsteenveger gedaan en die heeft het nagekeken en het is van 1963. Dat levert heel veel geld op als ze de oudste blijven. Met de subsidies die ze kunnen aanvragen en vorderingen zou het betekenen dat ze bijna 1/3 van de kosten die ze maken terug krijgen. Helaas niet allemaal in een keer maar toch wat je terug krijgt is meegenomen en er zijn nog altijd dingen die nog gedaan moeten worden. We hebben afgelopen winter het huis er nog mee warm gestookt en lees boven bij ons zelfs heet. Maar deze verwarming mag komende winter niet meer gebruikt worden. Is afgekeurd. We hebben dan alleen nog een elektrisch deel wat later erbij gekomen is en die verwarmt in de nacht en geeft het dan af maar dan is alleen in de ochtend het huis warm .
Dus nu maar hopen want het gaat echt om veel geld.

Jan heeft een plek op het plafond in het trappenhuis nog een keer gedaan want om de een of andere reden was die plek niet dekkend. Ik vind het nu goed eruit zien straks kijken als het echt droog is. Jan heeft ook de videorecorder gemaakt en Theresa mocht de Disney band uit 1993 en een stuk uit 1994 kijken. Ze krijgt er geen genoeg van. Eerst dacht ze dan zij het kindje was en wij maar zeggen nee dat is een kleine Papa. Als ze nu kijkt roept ze kijk een kleine Papa.

Lekker buiten gegeten, het is best warm maar wel bewolkt maar veel meer zon dan gisteren.
Jan gaat zo weer werken.

Hele leuke fotos van Bianca gekregen, ik heb Bo zo groot nog niet gezien en Nina is gewoon een mooie meid. Het is fijn om fotos te krijgen dan kan je toch een beetje de ontwikkeling volgen. Ben ook al woon ik ver weg toch een trotse Oma en Jan een trotse Opa. Dat is wel makkelijk met whatsapp.

Jannick zijn vakantie begint vanavond.