De dag begon met paard en pony.

Vanmorgen wakker voor de wekker en heel zacht eruit gegaan. Zodat Jan nog kon slapen. Mijn ochtenddingen gedaan en om half 9 was Ingrid met de kinderen er om mij op te halen. Theresa had haar Reithose en Reitbody aan staat haar goed. Echt een paardentut. We vonden het snel en het was waar ik dacht gelijk over het spoor in Tunzendorf. Het paard en de 2 ponies waren ze al aan het zadelen. Ze gingen echt een gevoerde tour maken. De hoofdbegeleidster was een beetje gepikeerd dat we niet hadden gezegd dat Sabrina een handicap had. Ik denk dan waarom zouden we het zeggen als we weten dat ze het kan . Theresa kreeg het paard en je ziet aan haar dat ze kan rijden. Halverwege schrok het paard van Theresa en begon te steigeren. Maar Theresa had het paard direct in bedwang en bracht het onder controle. Ze kreeg vele complimenten om wat ze daar liet zien. Dat had ook anders kunnen aflopen. Ingrid en ik liepen met een Duitser uit Brandenburg erachter aan. Toen we om 9 aan de wandeling begonnen was het lekker maar binnen 5 minuten brak de zon vol door en werd het al warm en klam. We liepen door Tunzendorf (ik wist niet eens dat er achter nog zoveel boerderijen zijn , we reden er altid doorheen met de auto) Dan sloegen we rechtsaf richting Moosheim en dan zo over het pad dat daar ligt . Dan bij Moosheim gingen ze de paarden drenken en vanaf de waterplaats weer terug- Sabrina bleef er bijna in van het lachen toen haar pony begon te schijten. Het was een heerlijke wandeling en de kinderen dolle pret. Als ze willen kunnen ze het in augustus nog een keer doen. Komende week is Theresa van maandag tot donderdag in de morgen op de club in de Evangelische kerk.
Dan zijn we in Gröbming bij de Stefflback ijs gaan eten. Daarna heeft Ingrid mij thuis gebracht. Ze gaat waarschijnlijk met de kinderen in Schladming zwemmen. Morgen gaan ze naar Oberwölz daar is Zeltfest. Ik ben aan het middageten begonnen en de fotos opgeladen. Met Jan samen gegeten. Jannick was weggeweest met onze auto om inkopen te doen. Meli werkt vandaag.
Er is nu behoorlijk wind maar wel 32 graden .
Een leuk fimpje van Servus tv over de Nederlanders op de F1 camping .
In de middag was Jannick aan het maaien maar werd weg geroepen voor een dringende Einsatz bij het RK. Jan wilde afmaaien maar de accu was leeg. Hopelijk opgeladen voor het gaat regenen.
De accu had genoeg lading , de bui was over getrokken en Jan heeft afgemaaid. Later kwam Jannick thuis en die kwam honing halen. Tegelijkertijd vroeg hij heb je al eten voor morgen. Nou nee nog niet bedacht. Dus we mogen morgen bij hem komen grillen. Ik verheug mij erop.Nu half 9 in de avond de deur staat nog open en het is nog altijd warm met 21 graden.

Leuke foto’s en mooie omgeving

Erna 2022-07-16 21:29:36

Wat heerlijk om die meiden zo te zien genieten, en ze zitten ook allebei recht op het paard/pony, dat derde meisje had dat nog niet echt door.