Frühlingsfest ohne Frühling

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Woensdag
Het is weer stormachtig en er wordt opnieuw een koufront verwacht.
Jannick moest gisterochtend al om 6.30 beneden zijn want hij reed met een rit van de ambulance naar Salzburg mee. In de middag kwam hij met Bettina naar Ramsau en ze kwamen samen avondeten, ze had speciaal voor ons geleerd te zeggen “hoe gaat het”.
Ik kreeg een telefoontje van Davids moeder Sandra of ze bij ons mocht slapen. Ze had David gisteravond terug gebracht naar het Heim maar had vanmorgen een gesprek met school.
David is afgelopen winter zeer erfolgreich geweest met snowboarden internationaal. Maar op school grote problemen. (komt ons zeer bekend voor) .Ze zij ook al dat ze ook zeer ontevreden is met de school en niet begrijpt dat je zo weinig medewerking krijgt. (ook dat is ons bekend) . David heeft dezelfde slechte leraar voor Rechnungswesen net als Jannick, heeft dus ook grote problemen met dat vak, Jannick heeft deze leraar voor nog 2 andere vakken en deze man kan geen les geven of uitleggen. Ik zie het ook aan het feit dat ze voor de school opname promotie maken over het e-learning , nou wij hebben in de afgelopen 4 jaar nog geen e-learning gezien. Ze beloven als je langere tijd van school weg bent dat ze de huiswerkzaken via internet sturen nou 3 weken Zweden niets gekregen en dan werken de leraren ook niet mee om de gemiste proefwerken in te halen. Voor elk gemist proefwerk krijg je dus een 5 dat is gelijk aan een 1 in Nederland. Dus daarom heeft Jannick ook zo veel moeite om positief te komen. En we zijn dus niet de enige met deze problemen. Dan moet ze na het gesprek snel terug naar Wenen vandaar vliegt ze terug naar Dubai waar ze werkt.
Ik geloof dat ze zelf normaal in Zell am See woont en haar moeder woont in Wenen dus niet echt in de buurt. Maar ze werkt dus in Dubai vandaar dat ik de was voor David doe.
Ik denk dat het vanmorgen voor haar ook weer een missie zonder erfolg is.

Ik moest naar de oorarts en helaas is er niets meer te doen aan mijn gehoor om beter te gaan horen , het is te slecht. Ik was 1 ½ uur later aan de beurt dan ik de afspraak had en was het wel even goed zat.

’s Avonds waren Jan en ik bij Haje die weer een Juice plus avond had. Was uiteraard gezellig en uiterst informatief wat voeding betreft. Jannick was met Jurgen bij de brandweer in Schladming ehbo les geven. Hoewel je normaal ook zelf een cursus gedaan moet hebben om les te geven is Jannick het vaste hulpje ondertussen van Jurgen bij het lesgeven. Vrijdagavond moet hij dan weer daar les geven. Voor Jurgen is de groep te groot om het alleen te doen.